Hadde noe lignende på min for en stund til bake. Fant da aldrig ut hjva det var men, jeg klarte å få liv i den akurat nok til å få den i gir også kjørte jeg i 20min uten stopp og siden har ikke det dukket opp igjen.
Min er også et Helvet å starte spesielt når den er kald, Men med noen forsøk klarer den å holde tomgangen .
Det kan være at eg har funne synderen nå. Når atven blir varm så er det ikke gnist på pluggen lengre så mistanken min er rettet mot coilen. Eg har bestillt en ny fra ebay, så da er det bare å vente å se. Kommer med oppdatering når den er satt på.
Kymco MXU 250/300 manualen tipser om å sjekke om senter/elektroden på tennplugg er hvit.. om så kan det være "an intake air leak or carburetion problem for that cylinder", står det. En annen ting jeg vet på noen motorer med CDI er at de ikke går skikkelig (eller ikke i det hele tatt) om en det minimalt med strøm på batteriet (da kan en seff bare starte med kick, om en i det hele tatt får start da), det kan være en ting å sjekke i tilfelle.
Et annet tips som jeg var plaga med: Lufteslangen på tanken gikk tett, og da fekk ikke forgasser/motoren bensin pga vakum og stoppa mens jeg kjørte. Om jeg venta 30-60sek, så starta den og jeg kunne kjøre litt til, men stoppa igjen.. Fekk staka slangen og alt var fint igjen.
høres ut som om du har ett ventil problem! juster ventilene å prøv da. kan du ikke det selv så få noen til å gjøre det, for det kan fort bli dyrt hvis du bøyer ventilene(noe du allerede kan ha gjort)
Har det noe å gjøre med, jeg leser bruksanvisning: Valve clearance adjustment ? Her ingen peling hva det er, men der kan ligge problemet kanskje? 'The correct valve clearance changes with use, resulting in improper fuel/air supply....' osv... Skal undersøke det litt nærmere... takk for tipset!
Ikke sikkert ennå om pluggen er også årsak til død kjøring, men atv'en starter i hvert fall på grunn av ny plugg. Har kjørt nå en del, men hittil ingen død kjøring....men det kan kommer helt uventet ( i hvert fall med forrige pluggen).