[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - framlyset funker ikke.

framlyset funker ikke.

Aeon, Adly, Barossa, E-ton, TGB, Tamoto osv...

framlyset funker ikke.

Innlegg magnetmannen » 08 Jun 2010, 22:04

idag skulle jeg kjøre hjem fra jobben og en bil blinket til meg, og jeg legger merke til at fremlyset ikke fungerer lengre, ikke langlyset heller. hvordan er letteste måte å bytte lyspæra? jeg har bare byttet bak , og der var det enkelt, bare to skruer.

må jeg skru av kåpa? det er fire skruer rundt lykten ganske langt ute.

instruksjonsmanualen min er desværre helt blank på front lys, ikke beskrevet hvordan man går frem for å bytte den.
hvis det ikke er pæra, er det antakeligvis bryteren på hånda det er noe gæærnt med?.
Access 300 Sport.
magnetmannen
400ccm
 
Innlegg: 104
Registrert: 02 Mai 2009, 18:50

Re: framlyset funker ikke.

Innlegg scaniacruiser » 08 Jun 2010, 23:17

siden du skriver at ingen av lysa virker, hverken langlys eller nærlys, tror jeg nok problemet ligger andre steder enn i pæra.

du har sjekka sikringen regner jeg med, deretter er det vel bare å finne måle-apparatet og følge ledningen fra sikring til lykt, via releer og brytere.

har du en eller to hovedlykter?

lykke til
Scaniacruiser
TGB BLADE 550 irs 2010 ++

If you're aming for the sky, you're bound to hit something...

BAKKA NO! - badlane sit fast i akslingen!!!
scaniacruiser
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 01 Mai 2010, 17:40
Bosted: Askøy
Stolt fører av:

Re: framlyset funker ikke.

Innlegg magnetmannen » 09 Jun 2010, 00:25

har lest her at noen fikk problemer med lysbryteren, så tror litt at det er problemet, får se på det imårra.
Access 300 Sport.
magnetmannen
400ccm
 
Innlegg: 104
Registrert: 02 Mai 2009, 18:50

Re: framlyset funker ikke.

Innlegg magnetmannen » 09 Jun 2010, 10:48

neida, det var lyspæra som hadde gått, begge trådene var avbrent.

det var 4 svarte plastplugger som holdt kåpa nede, de måtte man dra ut mens man holdt den ytterste svarte ringen nede, type ekspansjonsbolt av plast, når man har fått ut den innerste pinnen kunna man dra ut den ytterste pluggen, nåtr disse fire var ute var det bare å løfte av kåpa, og dra av lyspærekoblingen, så er pæra festet med en lite skrue som man bare løsner litt for å ta av festeklipsen. inn med ny pære og skru sammen.

rart at begge trådene hadde gått på samme tid? det var regnvær når jeg kjørte hjem så kansje fukt? den gummi hylsa som skal gjøre det tett rundt lyspæra var sprukket så kansje det var grunnen.
Access 300 Sport.
magnetmannen
400ccm
 
Innlegg: 104
Registrert: 02 Mai 2009, 18:50


Gå til Andre merker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester