[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - klikking i starteren og varme batteriledninger

klikking i starteren og varme batteriledninger

Aeon, Adly, Barossa, E-ton, TGB, Tamoto osv...

klikking i starteren og varme batteriledninger

Innlegg lars andre » 25 Aug 2012, 16:10

Prøver å sette opp en av mine gamle atv. får fiksa det meste selv men når det er noe elektrisk stopper jeg helt opp og har lyst til å [pc crap] [forbannet] [fight] [neinei] [neinei] [neinei] alle ledninger og koblinger er satt sammen slik de sto før jeg tok ut motoren, rensa motoren og satte på nye pakkninger og satte den inn igjen. kobla opp slik det sto og når jeg skrur om nøkkelen lyser den grønne frigir lyset. ok. men når jeg trykker inn elstarten så får jeg kun klikk klikk klikk klikk hver gang jeg trykker den inn. ledningene blir da skikkelig varme og jeg får en liten plystrelyd/pipelyd hvis jeg holder elstarten inn. når det kommer til hva og hvorfor med ledinger er jeg ikke så flink så jeg håper på at noen her inne kan hjelpe meg. er det jordingsfeil/batteriet er fullladet og starter min andre atv. har sett på ledningsnettet på den som fungerer å gått over begge for å se om det stemmer overens og det ser veldig likt ut, [hjelp]
lars andre
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 25 Aug 2012, 13:21
Stolt fører av:

Re: klikking i starteren og varme batteriledninger

Innlegg #3grina`n » 25 Aug 2012, 21:01

det høres ut som en typisk jordingsfeil, er det dårlig kontakt så blir det varm gang i ledninger... prøv å sett pluss ledningen rett på pluss på starteren og sett jordingsledningen en annen plass, feks rett på minus
på starteren.. da veit du iallefall att starteren går rundt..
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: klikking i starteren og varme batteriledninger

Innlegg smaug » 28 Okt 2012, 11:20

Tipper innslaget jukser på startmotoren og evt at selve startmotoren står. Siden startmotoren gjerne er på en del watt vil kablene bli jævla varme jævla fort hvis ikke starteren roterer slik den skal.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Andre merker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester