[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Gammel vs ny plugg
Side 1 av 1

Gammel vs ny plugg

InnleggSkrevet: 29 Okt 2012, 08:28
smaug
Hei,

Vet at mange bytter plugger på kjøretøyet sitt lenge før det overhodet er noe behov. En plugg varer som oftest flere 10-talls tusen km foruten på 2-taktsmotoer hvor pluggene varer mye kortere periode.
Her er et eksempel på ny og gammel plugg som har stått på min motor som har tippet 22000 km.
Bilde

Legg merke til hvordan elektroden er avrundet og anoden har blitt tynnere i godset. Gapet har øket fra 0,6mm til 0,7mm(anbefalt gap på disse Rotax motorene er 0,6 til 0,7mm) så gapet på pluggen er innenfor spesifikasjonen enda. Motoren gikk også helt fint og starter som en gud men likevel. Når pluggen er såpass godt brukt, er det på tide å bytte.

NB!
Den nye pluggen har ikke justert gap. Den er på bildet 0,7mm men jeg setter de til 0,6mm.