[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Giret sitter fast hva kan det være? Linhai cuv 400

Giret sitter fast hva kan det være? Linhai cuv 400

Linhai 300 4x4/2x4, Linhai 520

Giret sitter fast hva kan det være? Linhai cuv 400

Innlegg jonkare » 05 Mar 2013, 11:30

Problemet er at giret står helt fast slik at det bare går å kjøre forover i lavgir. Jeg hadde ikke 13 nøkkelen tilgjengelig da jeg skulle parkere og dekke til før hurtigbåten kom, jeg fikk derfor ikke koblet fra stagene sånn at jeg kunne finne ut om det er i spaken/overføringene det sitter fast eller i selve girkassen. Mitt neste problem er at jeg ikke får flyttet den da den står med nesen mot en husvegg og så lenge den er i gir greier jeg ikke å skyve den. Jeg merket ikke dette før jeg skulle parkere den nede ved kaien etter endt helg på hytta. Før dette har den fungert eksemplarisk det lille jeg har brukt den. Jeg fikk heller ikke tid til å peile olje på giret men jeg har ikke kjørt mere en maks 1,5 time siden jeg gjorde det. Håper dere kan guide meg igjennom dette slik at jeg får orden på den for det er og slik at den befinner seg på en øy uten fastboende slik at mekanikker blir vanskelig, frakten tur retur vil alene beløpe seg til 4000,- og det kan jo hende jeg har flaks og at dette er en bagatell.
jonkare
80ccm
 
Innlegg: 23
Registrert: 12 Jan 2013, 10:28
Stolt fører av:

Re: Giret sitter fast hva kan det være? Linhai cuv 400

Innlegg colormax » 06 Mar 2013, 08:27

Att noe har låst seg virker det lite tvil om :-) står ikke inntil veggen sånn att det er spenn i driv verket, jeg ville prøvd huske den frem og tilbake, samtidig som du prøver få den ut av gir. du føler vel ca hvor terskelen går før noe ryker. men det hender en må være litt voldelig :-)
colormax
Administrator
 
Innlegg: 573
Registrert: 27 Okt 2011, 08:04
Stolt fører av:

Re: Giret sitter fast hva kan det være? Linhai cuv 400

Innlegg jonkare » 06 Mar 2013, 08:45

Hei og takk for svar. Nei den er ikke borti veggen. Får prøve huske metoden til helgen. Får bare håpe at dette ikke er en av de helgene jeg er mutters alene på øya
jonkare
80ccm
 
Innlegg: 23
Registrert: 12 Jan 2013, 10:28
Stolt fører av:

Re: Giret sitter fast hva kan det være? Linhai cuv 400

Innlegg Iloveatv » 03 Apr 2013, 15:36

Hei. Jeg har hat samme problemet på linhai 400 t3 regga. Problemet der låg i den boksen som girstanga går inn i. Men veit ikke om det et det samme oppleve på cuv. Men det jeg gjorde var å koble fra de to stengene som går fra boksen og ned i girkasse også tok jeg og dro litt i festene til de to stengene på boksen og da løsna det. Også skrudde jeg fast de to stengene igjen. Men jeg må passe på når jeg skal gire fra lav og til fri/ revers for da er det viktig å ta girspaken helt ut i sida også bak :) så da funker det supert ;)
Iloveatv
80ccm
 
Innlegg: 23
Registrert: 20 Jul 2012, 08:26
Stolt fører av:

Re: Giret sitter fast hva kan det være? Linhai cuv 400

Innlegg jonkare » 03 Apr 2013, 16:19

Hei og takk for svar. Beklager at jeg ikke har skrevet innlegg om at problemet er løst. Gjorde det samme som deg bortsett fra at det var nok å ta tak med 13 nøkkelen så løsnet det. Pratet med imortøren (mizzu?) som fortalte at dette hadde de hatt noen tilfeller av på atv men ikke cuv og da i kombinasjon med slitt foring/mansjett. Hos meg spretter den fort ut av revers så det kan vel i mitt tilfelle være en kombinasjon av det du skriver og dårlig justert arm men dette har jeg ikke hatt tid til å prøve å justere. Det har hendt 4-5 ganger til etter første tilfelle at den har låst seg slik men den slipper med engang jeg setter nøkkelen borti
jonkare
80ccm
 
Innlegg: 23
Registrert: 12 Jan 2013, 10:28
Stolt fører av:

Re: Giret sitter fast hva kan det være? Linhai cuv 400

Innlegg Iloveatv » 04 Apr 2013, 06:40

Så bra det ordna seg ;)
Iloveatv
80ccm
 
Innlegg: 23
Registrert: 20 Jul 2012, 08:26
Stolt fører av:


Gå til Linhai

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron