Cectek Quadrift og Estoc, veimodellene, er godkjent uten plombering i tyskland pga høy stabilitet.
Men jeg mener de hadde konstruktiv hastighet på 120 kmt.
500 motoren de bruker har 42 hk og variatorsystem fra BRP, så toppfarten er nok rundt 120 orginalt...
En får jo turbo til disse, så det er nok grunnet trimming at de har fått hastighetsbegrensning.
Lazareth modellene havner i samme klasse som spyder.
Enkelte ATVer har begrensning i forhold til hva de orginale dekkene er godkjent for(se innlegg av smaug). Måten det blir stemplett i vognkortet tyder på at biltilsynet ikke bryr seg om betydningen av reglene, så lenge de kan bli fort ferdig med jobben..... Ikke alle som vil bruke ballongdekk med lavt lufttrykk på veien, men vi pålegges idiotien selv om vi oppgraderer sikkerheten på kjøretøyet
Hvilke andre regler som spiller inn skal ikke jeg utale meg om før jeg lærer dem
![Høne [jau jau]](./images/smilies/hone.gif)