[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Hvorfor begrensning på 20Hk når mc reg?

Hvorfor begrensning på 20Hk når mc reg?

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

Hvorfor begrensning på 20Hk når mc reg?

Innlegg malamute » 05 Feb 2016, 16:34

Hei!

Strupes motorkraften ned til 20Hk for å få registrert ATV som mc?
Er det noen vei rundt dette?
Tenker da en enkel plombering/leding som kan gjøres noe med for å få "full fart"?

Hva er da best, registreres som traktor eller mc?
Får man full effekt med traktor reg? men da begrenses farten til 40km/h?


Hilsen forvirret herremann...
malamute
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 02 Feb 2016, 11:06
Stolt fører av:

Re: Hvorfor begrensning på 20Hk når mc reg?

Innlegg gravedigger » 05 Feb 2016, 19:51

Hei.
Hk og hastighetsbegrensninger har vel sammenheng med avgiftsberegning ved nykjøp. plombering har jeg ikke så stor erfaring med. Det jeg har fått med meg er at en del motorer er "strøpt" i innsuget. Dvs.mellom luftfilteret og toppen. Ofte med en stor blikkskive med et bittelite hull i. Slik at den stakkars motoren får en form for "munnlås". Er visst enkel å fjerne. En annen pop. måte å begrense effekten på, er å hindre deg i å gi full gass. Dette kan enkelt gjøres ved å hindre at gassarmen på styret har full vandring ved å montere en skrue der som lett kan fjernes.

Når det gjelder T3 kontra MC registrering, så tror jeg prisdifferansen på en ny atv ligger i størrelsesorden ca 30 laken for en som koster 120 som T3. En traktorregget atv er etter hva jeg forstår begrenset både på effekt og hastighet. Da spørs det hvordan bruk du skal ha den til. Jeg kjøpte en som er regget som mc. Da er iaf sjansen for å bli tatt mindre. Om man kjører i åtti med en som er T3 regget, da er det hvertfall åpenbart for onkel blå at jeg skylder Siv endel penger, hehe. Blåmannen kan jo lett finne ut hva den er regget som ved å skanne skiltet ditt når han ligger anonymt bak deg i sin sivilbil [forbannet]

Får håpe at frustrasjonen har dabbet av litt eller i det minste har veket plassen for rettferdig harme over et uoversiktlig og tidvis urettferdig avgiftsystem. Har jeg kommet med vranglære i innlegget her håper jeg at noen kan rette opp det.

Ha en fin kveld
gravedigger
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 31 Jan 2016, 14:44
Stolt fører av:

Re: Hvorfor begrensning på 20Hk når mc reg?

Innlegg malamute » 05 Feb 2016, 22:48

Takk for svar :-)

Ja jeg tenker å gå for Mc-reg så jeg slipper å uroe meg så mye.
Men frusterende å tenke på at motoren kan klare 37HK (500CC motor(?)), men blir strupt til 20HK.
Det er da nødt til å gjøre utslag med 2 pers på i oppoverbakker??
Har sett litt på Sportsman 550 x2, med det vipp-opp-setet fra planet, og da om 2 pers på tilsammen ca 160kg og 20HK høres lite ut..
Noen som har denne typen som har erfaringer kanskje? :-)

Det må bli vrient for onkel blå å finne ut om den er "modifisert" da den evt er regget som MC?
Værre er det vel uansett om en ulykke skulle inntreffe, da er man vel like langt...
malamute
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 02 Feb 2016, 11:06
Stolt fører av:

Re: Hvorfor begrensning på 20Hk når mc reg?

Innlegg John_A » 06 Feb 2016, 12:02

Can-Am registrert som traktor har full effekt, hastigheten er elektronisk begrenset.
John A
John_A
150ccm
 
Innlegg: 43
Registrert: 17 Jul 2014, 17:40
Stolt fører av:


Gå til Generell prat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron