[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - 4x4 eller 6x6? hva skal jeg velge?

4x4 eller 6x6? hva skal jeg velge?

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

4x4 eller 6x6? hva skal jeg velge?

Innlegg Tobi » 31 Jul 2013, 11:19

hei
lurer på og kjøpe 4x4 eller 6x6, er veldig i tvil på valget. Hovedbruket blir til gårdsdrift, henting av ved på Heia, måke snø om vinteren og lignende ting. jeg har tenkt litt på en Yamaha grizzly 700, Polaris sportsman 800 og av 6x6 er det jo Polaris 800 eller 500, er det mye forskjell på disse? hvilken kan dra tyngst last? hvordan kommer de frem i litt ulent terreng? Hadde vært hyggelig med noen tips om hva jeg skal velge av noen med litt erfaring :)
blir glad for alle svar.
Tobi
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 31 Jul 2013, 10:59
Stolt fører av:

Re: 4x4 eller 6x6? hva skal jeg velge?

Innlegg #3grina`n » 31 Jul 2013, 12:13

skal du ha en reinspikka arbeidsmaskin som tåler å bli brukt, så er 800 6x6 det rette valget spør du meg.
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: 4x4 eller 6x6? hva skal jeg velge?

Innlegg smaug » 31 Jul 2013, 22:50

Hvis du finner en 500cc 6x6 så er det en kjempe maskin til slikt bruk. Drar nok ikke noe tyngre last med en 800, begrensingene ligger ikke på motoren. Jeg føler at 500'en er mer riktig dimensjonert til motoreffekt og det bruket den er laget for. Stive bakaksler med boggi er kanskje det mest geniale på 500'en og noe imho Polaris burde ha videreutviklet istedenfor å gå i komfortfella og lage en maskin hvor komfort utover det 500'en har å by på er godt nok.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4 Beta
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Generell prat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester