[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 123: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Kinabuggy, noe å ha?

Kinabuggy, noe å ha?

Her prøve vi å lage et lite underforum for Buggy.
Veldig interessert i at brukere og andre som har kjennskap
til Buggy, skal legge ut informasjon og erfaringer.

Kinabuggy, noe å ha?

Innlegg smaug » 18 Nov 2012, 21:55

Jeg ville ha holdt meg veeeeeeldig langt unna disse buggyene. De er relativt billige men 100K er fortsatt mange penger for de fleste å bruke på noe som er svært ukjent og et lite miljø rundt. Hadde det vært et stort miljø en eller annen plass i verden som man kunne ha melket litt kunnskap fra, lært seg alle fallgruver, tips og triks for en problemfri hverdag hadde det enda vært noe. Bare tenk hva et enkelt girkassehavari ville ha å si. Drivaksel, svakheter i rammen osv. Hvem i alle dager kan bistå for å få tak i deler uten å måtte vente i mnd vis? Hva ser egentlig produsenten for seg at disse skal brukes til? Kjøringen på ei flat strand eller hopp og sprett i terrenget? Hvor mye tid er det blitt brukt på produktutvikling? Når jeg ser hjuloppheng og dempervalg blir jeg veldig usikker på om de ikke er noen skikkelig får i ulveklær. Jeg kan ikke se noe på bildene som tilsier at dette er annet enn billige maskiner tiltenkt å bli leid ut til turister i diverse turistland.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: .

Innlegg Turbotralte » 19 Nov 2012, 08:31

Så lenge det er tilgang på deler, eller man kan finne deler som passer så er det jo ett bra alternativ mot og handle en mye dyrere rzr for og leke litt i helger og ta en tur i ny og ne. Som eneste transportmiddel ville jeg ikke stolt på dem, men det hadde jeg heller ikke med en rzr.

Vil tro disse maskinene er tøffere enn de fleste helgekrigere i terrenget. Det må jo være solgt litt av disse rundtom i verden, så noe er nok og oppdrive av info , men hadde det vært ett miljø rundt dem hadde det jo såklart vært enklere. Håper det kan bli ett!
Det er mye mer morro og kjøre raskt med ett tregt kjøretøy enn tregt med ett raskt kjøretøy.
Turbotralte
450R
 
Innlegg: 240
Registrert: 22 Jul 2010, 13:14
Bosted: Bergen

Re: .

Innlegg colormax » 19 Nov 2012, 08:44

Er jo bare å stå på det, så blir det det, er mange som liker tanken, og til riktige priser kjøper folk.
mener dette kan godt kombineres med de tingene som er her nå. og så gir prisenmange nye muligheter, men delene er helt klart problem.
Men nå står jo Polaris med fler i 2-3 uker og venter på deler de og til tider :-)
Ser vertfal store muligheter for mye rimelig morro for mange brukere i disse Buggy kjøretøya.
colormax
Administrator
 
Innlegg: 573
Registrert: 27 Okt 2011, 08:04
Stolt fører av:

Re: .

Innlegg smaug » 19 Nov 2012, 10:41

Problemet er at det er ikke rimelig nok. 100K på et kinaprodukt er jævla mye penger. At vi i Norge klarer å skape et så stort miljø rundt dette har jeg ingen tro på. I USA så har dune buggys vært populære i 50 år med alt fra selvbygde maskiner med LS1 motorer til de med boblemotorer(som det startet med), likevel tror jeg du skal lete lenge etter de som kjører disse kinagreiene. Vi kjører snøscooter, ATV og UTV fordi det er populært i nord-Amerika. Uten det markedet hadde vi gått på ski og spilt fotball hele gjengen. At et land som utelukkende kopierer alt de ser men som ikke har et miljø til å drive dette framover for å utvikle det liksom skal komme opp med det nye i motorsport tror jeg ikke noe på. At 100 stykker i Norge som synes dette er kult skal klare det tror jeg i allefall ikke noe på.

Du kan fortsatt få tak i deler til en 10 år gammel Sportsman eller 15 år for den saks skyld selv om du kanskje må vente litt, om ikke annet så på Ebay siden det sikkert bare er solgt 500000 sportsman de siste 20 åra. Hvordan tror dere ståa er på en slik buggy etter 3 år?

Shortcut her inne holdt vel på med å surre med en Kina UTV for å finne ut hvor gærnt det egentlig kunne være og konklusjonen var vel at det var omtrent så helsprøtt som vi alle trodde.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: .

Innlegg colormax » 19 Nov 2012, 11:08

Helt greit å mene ting ..om denne saken , men se hvor nesten alt blir produsert av komponenter. og ett land med den enorme utviklings hastigheten, skal levere bare søppel det har jeg ikke tro på.
Vi må vel bare innrømme at det er skjede mye på kvalitets siden dem siste årene. men kjøper du billig dritt, så får du også akkurat det du betaler for.
jeg synes de fortjener en sjanse, de koster jo ikke mer en en taper på en annen dyr 4x4 iløpet av ett år. så om vi kaster den etter et år så er det helt greit.
Men så dårlig tror jeg ikke de er :-)
Og så lite får du heller ikke igjen for de :-)

Veldig bra med synspunkter folkens, Kom gjerne også med erfaringer rundt Buggy. og helst ikke gammelt Kina skrap erfaringer :-)
colormax
Administrator
 
Innlegg: 573
Registrert: 27 Okt 2011, 08:04
Stolt fører av:

Re: .

Innlegg colormax » 09 Des 2012, 13:40

colormax
Administrator
 
Innlegg: 573
Registrert: 27 Okt 2011, 08:04
Stolt fører av:

Re: .

Innlegg smaug » 09 Des 2012, 15:12

Kina vil aldri komme på nivå med Japseprodukter. Sør-Korea kan klare det og er på god vei til å gjøre det men Kina med sin nesten ubegrensete ressurser lager fortsatt de største drittbilene i verden. De har en av de største bilfabrikkene i verden hvor de gjør absolutt alt innenfor deres egen fabrikk likevel er og blir en slik bil bare søppel. Inntil de hiver kommunismen på dør vil det alltid være på feil premisser de gjør ting. Man kan ikke bare vedta å være best.
Japsen hadde et helt klart mål med å erobre verden med deres biler og elektronikk. Det er i dag japsens produksjonsmetoder som er blitt adoptert i resten av verden, rettere sagt Toyotas Kenban metode.
Noe som er veldig viktig å tenke på at mens Japan gikk agressivt ut for å erobre verden, skape noe bedre fra første dag, være best koste og tenke smartere koste hva det koste vil er det ikke dette som skjer i Kina i dag. Kineserene har ikke noe spesielt ønske om å ta markedsandeler fra vesten eller være best. Det er vesten som drar til Kina fordi de billigere å lage ting der. Kina legger selvsagt til rette for at vesten skal komme til Kina og produsere tingene sine der. Når jeg drar å kjøper en Norrøna jakke til 3K og den er laget i Kina, er det ikke Kineseren som har designet denne jakka og laget den bedre enn de klarer å lage den i Asker. Det er Norrøna selv som aktivt oppsøker Kineseren, sender over tegninger og spesifikasjoner til flere leverandører og får den beste prisen og som så får den laget der. Kineseren er derfor helt passiv og trenger egentlig bare å tilby billig arbeidskraft og produksjonsmetoder.

Det er derfor ingen som påstår at ting som er laget i Kina ikke kan være bra. Mye er jo laget der og er bra. Hvis Can-Am bestemte seg for å starte produksjonen av atv'er i Kina, er de sikkert like gode, ja de kan til og med bli bedre hvis Can-Am bestemmer at de skal være det. Problemet er når Kineseren selv skal utvikle noe. Det er da det går i dass så det monner. De klarer ikke å lage biler, våpen, motosykler eller i grunn noe som helst på egen hånd. Bygger de et bygg, ruster det opp ti år senere eller raser ned. Kommunismen har kort og godt ikke gitt grobunn for en kultur til å være tenkende og selvstendig til å utvikle noe selv.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: .

Innlegg colormax » 09 Des 2012, 15:20

nå må du ro deg litt ned Smaug, Toyotas mest populære bil i Norge er nå levert av Renult :-) nå må vi komme vider, og hvems økonomi som vil bestemme og dominere fremover det vil vi få merke.
Hva om den er laget for USA.
Vi må bare innrømme at verden går videre og at ting utvikler seg, om noen bare leverer dritt så er det rart hele verdens produsenter er livredde for de.
Du får alltid billig dritt og du får kvalitets ting. det er lov å ha meninger men vi får la ting få en sjanse, alle har sin rett til litt plass her. så la tiden vise.
colormax
Administrator
 
Innlegg: 573
Registrert: 27 Okt 2011, 08:04
Stolt fører av:

Re: .

Innlegg smaug » 09 Des 2012, 17:15

Renault, meg bekjent lager ingen biler for Toyota. Renault har derimot 44% aksjer i Nissan. Toyotas nye Hiace blir laget av Citroen/Peugot, det samme blir Aygo. Toyotas mest populære bil er Avensis og er designet ved ED2 i Frankrike og produsert i Derbyshire i England som er en av mange fabrikker Toyota har bygd opp i Europa.
I dag er Kina stor fordi vesten ønsker å produsere ting i Kina. Alt kan bli laget hvor som helst i verden men Kina blir valgt fordi de er billigst på masseproduksjon. Den dagen Kina blir en velferdstat med flertallet av befolkningen i mellomklassen vil også lønnen der være for høy til at noen vil produsere ting der. Da flyttes alt til en annen banan-replublikk feks Malaysia.
Hvem er redd for varer produsert i Kina? Det er vel ikke industrilandet Kina alle er redde for men at hvis ikke produksjonen blir flyttet til Kina, blir ikke varene billige nok til å konkurere mot de som allerede har flyttet sin produksjon dit. Det er to veldig forskjellige ting. Fagforeninger verden over er redde for arbeidsplassene deres, ikke at merkevarer fra Kina skal klare å utkonkurrere merkevarer fra vesten slik Japan klarte.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: .

Innlegg colormax » 09 Des 2012, 21:57

Samme for meg , men fransk Toyota arbeids bil , forteller vel bare litt om att verden faktisk går videre. att det faktisk også kan være mulig å kjøre kinesisk Buggy og ha det gøy med det.
colormax
Administrator
 
Innlegg: 573
Registrert: 27 Okt 2011, 08:04
Stolt fører av:

Re: Kinabuggy, noe å ha?

Innlegg Pol800aris » 28 Des 2012, 00:01

Kina varer er jalla uansett, kva man mener!
Det som avgjør om en vare frå kina er bra eller ikkje, kommer vel av kven som står som produsent/leverandør??
Om amerikanske ATV produsenter (Canam, Polaris, Arctic Cat osv) hadde produsert sina ATV i Kina så hadde nok kvaliteten vore like bra som idag!
Problemet er når et Kinesisk selskap står for produksjon, utvikling, osv av produktet. Der er da det blir jalla!!
Sjå no berre på desse kinesiske bilane som er på veg inn i det europeiske markedet! Er jo noko av det verste man kan kjøre på 4 hjul!
Pol800aris
650ccm
 
Innlegg: 337
Registrert: 29 Des 2011, 22:44
Stolt fører av:

Re: Kinabuggy, noe å ha?

Innlegg Turbotralte » 28 Des 2012, 00:30

Jalla eller noe bedre gjenstår og se, jeg har ivertfall bestilt meg en kinadoning selv. Riktignok med 3 hjul denne gang, men det så såpass latterlig ut att en slik må jeg prøve.

Flagges med Zongshen motor i doningen, da gjenstår det og se om sylinderen ser ut som en terrakottakrukke, eller om det blir rammeknekk i første sving! [vittig]
Det er mye mer morro og kjøre raskt med ett tregt kjøretøy enn tregt med ett raskt kjøretøy.
Turbotralte
450R
 
Innlegg: 240
Registrert: 22 Jul 2010, 13:14
Bosted: Bergen

Re: Kinabuggy, noe å ha?

Innlegg colormax » 28 Des 2012, 08:32

Jeg husker godt alle gnagde om att en ikke skulle ha noe japse dritt, og nå finnes det vel knapt noe bedre snart, så ikke godt å si hvordan dette ender, kjøper man billig dritt, så får en billig dritt .en ting blir nødvendigvis så mye bedre om de ganger seg med 5. fra leverandøren vi kjøper de av

Er jo ikke veldig imponert over RZR900 heller , vil jo si det meste der også preges av det dere kaller kina syndromet her. holder jo ikke og vanskelig med respons på garanti fra selger. og bør beregnes timer på verksted etter en helgs bruk. og dette koster da 3 ganger det disse maskinene som evnes her koster.
Har kjørt litt kina maskiner bare for å se hvordan det fungerer, og jeg synes en kan få mye for pengene , om man tar i betraktning prisforskjellen.
egentlig synes jeg ikke dette vi driver med å diskuterer her er relevant for buggy tråden. Det jeg synes vi bør konsentrere oss om hva vi kan få av kjøretøy og utstyr.
Så vil tiden vise hva produktene deres kan stå for.
La oss få en god og positiv tråd her.
colormax
Administrator
 
Innlegg: 573
Registrert: 27 Okt 2011, 08:04
Stolt fører av:

Re: Kinabuggy, noe å ha?

Innlegg smaug » 28 Des 2012, 13:45

Igjen, sammenligningen mellom japse og kinaprodukter tror jeg er totalt skivebom. Japsen tok et vestlig produkt, studerte det og tenkte ut hva han kunne gjøre bedre og billigere. Ikke alt lyktes selvsagt men tanken var hele tiden å utvikle noe som kunne utkonkurere vestlige produkter på driftsikkeret(i en tid da driftsikkerhet var et fremmedord), pris og ytelse. Når jeg var i Frankrike i begynnelsen av denne mnd fikk jeg endelig se en ekte Toyota 2000GT fra 1968. Dette er altså en 45 år gammel bil med en selvpusende 2 liters rekkesekser, 150hk, dobbel overliggende kammer, skivebremser og uavhengig fjæring i alle hjørner og magnesium felger som standard. Det var svært få som var i nærheten av dette på den tiden og dette var jo nettopp da alle snakket om japsedritt. Likevel, japsen utviklet og lagde egentlig noe ingen andre gjorde. De lagde noe som hadde svært høy ytelse og uslåelig driftsikkerhet på en gang.

Kineseren er ikke i nærheten av dette engang. De klarer å lage noe som er kjempebillig - ingen overraskelse der, men lager de noe som helst som er bedre eller på høyde med noe fra vesten eller enda lengre øst? Noe som helst? Da snakker jeg om et kinesisk selskap som ikke bare har kjøpt opp et vestlig selskap. De har altså spydd ut produkter siden tidenes morgen så de kan ikke unskylde seg med at de er ny i bisnissen heller.

Ufordelen til Kina er at det er vesten som drar til Kina og får laget produktene sine der fordi det er billig. Det er ikke kineseren som kaprer vesten med sine billige og bedre produkter. Den dagen også kineseren får økt levestandard(noe som er det faktiske målet til kineseren), vil lønnen der også bli for høye for vesten som bare finner seg et annet lavkost land å starte en fabrikk i.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Kinabuggy, noe å ha?

Innlegg colormax » 28 Des 2012, 22:22

Som moderator må du aksept for annet en dine personlig meninger, og her har du ikke erfaring med produktet da det faktisk ikke er kommet til Norge ennå.
vi har alle forstått meget godt hva du mener om dette.
Men det gir deg ingen rett til å prøve knuse dette for de som ønsker ha sånne kjøretøy eller faktisk allerede har det :-)
Må være opp til hver og en hva en velger av kjøretøy, det må også være opp til hver og en hva en ønsker å like.
Og de er likeverdige til å ha plass og bli tatt vare på her i forumet.
Siden jeg er oppvokst på bilopphuggeri og banket flat mange 1000 biler. så vet jeg godt det jeg bekreftet tidligere ,Holdningen dengang var att Japse biler var dritt og ville alltid komme til å bli det, der tok vi feil.Dette er jo Nissan et godt eksempel på.

Om noen tror Kina bare består av fattige ubrukelige folk som ikke klarer produsere kvalitet, så tror de feil.
colormax
Administrator
 
Innlegg: 573
Registrert: 27 Okt 2011, 08:04
Stolt fører av:

Neste

Gå til Buggy

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest