[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - nye ceros

nye ceros

Alt om dekk og felg

nye ceros

Innlegg gravedigger » 24 Apr 2016, 18:30

Hallofolkens. Fikk skikkelig abstinens hva kjøring angår, i januar. Dette resulterte i at jeg pigget opp mine ceros med 110 herdede rallypigg i hvert forhjul, og 110 grove stålpigger i hvert bakhjul. Du fredens fader hvor moro det ble. Men etter vinter kommer vår som kjent, og jeg hadde ikke lyst til å vippe ut pigger som bare har gått ca 200 mil. Alternativet ble å anskaffe et nytt sett. satser nå på 12" i stedet for 14". Teorien er at mer gummi utenpå felgen gir bedre fremkommelighet i ulendt terreng (om man slipper ut luft).
Det viser seg at mine nye ceros er perfekt runde, unntatt høyre foran. Ubalansen begynner å bli lite behagelig rundt 50. I 70 rister det skikkelig. Det ser ut som om dekket har noe sidesleng i tillegg til høydekast. Dekkene er helt nymontert. Har kanskje kjørt 5 mil. Har ventet med å balansere etter råd jeg fant på en nettside.
Jeg lurer på om noen har noen erfaringer å dele med meg. Har tenkt på å slippe ut luft og ta meg en tur i skogen for å se om det får dekket til å "sette" seg bedre på felgen. Tviler på at balansering vil fjerne kastinga i dekket.
Ha en god aften. mvh "Gravedigger"
gravedigger
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 31 Jan 2016, 14:44
Stolt fører av:

Re: nye ceros

Innlegg smaug » 01 Jun 2016, 09:34

Du må nok balansere det. Kast du ser er ikke helt reell, du blir nok litt lurt. At du ikke har ubalanse uten balansering ser jeg på som flaks. Har alltid måtte balansere Ceroshjul men da blir det også perfekt i alle hastigheter. De må kjøres inn som du skriver. 12" hjul er mye bedre i terrenget og 9x26x12/11x26x12 er utmerkete dekk også i terrenget synes jeg. Grovere mønster hjelper på manndommen og gir litt bragging rights. Med 6psi i hjulene har du et markant bedre fotavtrykk enn 26" på 14" felg. Jeg synes ikke 12" Ceros er noe særlig dårligere på vei enn 14" variant heller. Kjøreegenskapene på en ATV er ikke så god på vei at felgvalg utgjør noe nevneverdig.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Dekk & felg

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron