[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Dekktrykk

Dekktrykk

Alt om dekk og felg

Dekktrykk

Innlegg E.F.I » 01 Aug 2011, 17:54

Dekktrykk Ceros.

2-Up atv :

Veikjøring = ?
Terreng = ?
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Dekktrykk

Innlegg smaug » 01 Aug 2011, 18:07

På vei kjører jeg med 10 psi foran og bak når jeg kjører alene. Med to på har jeg 12-13psi bak og 10 foran. Skulle jeg ha kjørt veldig langt på vei ville jeg nok ha gått opp på lufttrykket til 15 psi(mest for forbruket sin del).
I terreng kjører jeg med 5 psi foran og bak når jeg kjører alene og 6 foran og bak med to på. Maxxis Ceros reagerer veldig på lufttrykk, mao det er ganske stor forskjell fra 5 til 6 psi.
Merk at jeg generelt kjører sakte når jeg har 5 psi i dekkene. Skal jeg gasse på, er 6 psi minimum, gjerne litt mer.
Jeg anbefaler deg egentlig å prøve litt ut men husk å bruk en skikkelig lufttrykkmåler. De til bil er helt ubrukelig. Arctic Trucks selger noen veldig fine Viair lufttrykksmåler som går fra 0 til 15 psi. Jeg bruker en ARB EZdeflator som jeg har brukt i mange år som jeg også kan anbefale. Den er meget presis ned til 4-5psi.

Bilde
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Dekktrykk

Innlegg E.F.I » 01 Aug 2011, 23:08

Takk for et bra svar-

Har kjørt landevei med 12 Psi fremme og 14 Psi bak.
Målt med Biltema sin digitale måler.

Vet ikke hvor bra den er ......

Skal se om jeg får tak i den du anbefaler.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Dekktrykk

Innlegg Stig » 03 Aug 2011, 21:25

Bruker 10 bak og frame eg og.
Bruker også biltema sin måler så trur den er bra den sikert ikje så langt unna jafal.
06 Can-am Bombardier Outlander max xt 800
Brukerens avatar
Stig
450ccm
 
Innlegg: 172
Registrert: 03 Feb 2008, 21:09
Bosted: Våle i Vestfold


Gå til Dekk & felg

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester