[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Vinterdekk

Vinterdekk

Alt om dekk og felg

Vinterdekk

Innlegg trudesofie » 06 Nov 2012, 15:31

Hei!

Jeg er litt fersk på dette, da jeg ikke fikk rota meg til å ta lappen før i går, så nå har jo den herlige vinteren kommet. Jeg hadde et håp om å få kjøre litt rundt på Lynet før snøen kom dalende for fullt, men den gang ei. Jeg sitter nå, med gatedekk på ATVen, og funderer litt over dette med dekk på vinteren.
Jeg har disse dekkene:
http://www.maxxis.co.uk/tyre-details/t1 ... 28front%29

Så over til mitt spørsmål, er det forsvarlig å kjøre med disse dekkene frem til snøen kommer for fullt, eller bør jeg få pigga opp offroad-dekkene og hive på dem ASAP? Jeg er kanskje litt dum som spør om dette, men vil heller få noen tips før vinteren slik at jeg slipper å få så altfor mange overraskelser ute på veien :) Er også litt skeptisk til å kjøre med offroad-dekkene nå når det er for det meste bart og fremdeles noen røde tall på gradestokken, da jeg er redd de slites usaklig raskt...
trudesofie
50ccm
 
Innlegg: 14
Registrert: 06 Nov 2012, 15:25
Stolt fører av:

Re: Vinterdekk

Innlegg smaug » 07 Nov 2012, 02:05

Hva kjører du for noe? Har du 4wd klarer du deg ganske bra på vinteren med sånne dekk og synes du det blir litt vel morsomt kan du kjøpe Best grip pigger og skru disse i dekkene. Piggene kan da skrues ut på våren igjen og brukes neste sesong. Har du en 2wd quad er pigger nesten et must.

Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Vinterdekk

Innlegg trudesofie » 07 Nov 2012, 08:01

Jeg har en Can-Am outlander 650 MAX, testa den litt på glatta i gårkveld, og merket at det gikk ganske greit å håndtere den på glatta når jeg slo på 4hjulstrekket. Men, mente du at jeg kunne kjøre gatedekkene eller offroaddekkene om vintern?
trudesofie
50ccm
 
Innlegg: 14
Registrert: 06 Nov 2012, 15:25
Stolt fører av:

Re: Vinterdekk

Innlegg smaug » 07 Nov 2012, 10:15

Kommer veldig an på bruk og hvor langt du skal kjøre på glatta. Er det snakk om bare korte småturer kan det gå helt fint å kjøre med slike Maxxis dekk men skal du kjøre på litt lengre turer hadde jeg ikke kjørt uten pigg selv på ACT dekkene. Kjører selv uten pigg og har gjort det i alle år men det er fordi jeg kjører korte turer sånn som til og fra jobben(en mil hver vei) osv. Felleskjøpet har Bestgrip skrupigger som fungerer utmerket i Maxxis dekkene(ACT dekkene er litt for myke til skrupigg).
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Vinterdekk

Innlegg trudesofie » 07 Nov 2012, 10:59

er vel i underkant av 1 mil til og fra jobb, men er visse plasser der det er høye fartsgrenser da. Er jo litt forsiktig nå når jeg akkurat har kjørt opp, og ikke har så mye erfaring med å kjøre, spesielt på vintern.
trudesofie
50ccm
 
Innlegg: 14
Registrert: 06 Nov 2012, 15:25
Stolt fører av:

Re: Vinterdekk

Innlegg smaug » 07 Nov 2012, 11:35

Da synes jeg du skal kjøpe pigger til Maxxis dekkene og ha de som vinterdekk evt kjøpe Maxxis Ceros og pigge de opp og ha de som vinter/terreng dekk også beholde Streetmaxx'ene som rene sommerhjul. ACT dekkene hadde jeg bare kjørt opp og kassert når de er nedslitte.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Dekk & felg

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester