[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - skal ha nye terrengdekk, swamplite? Hjelp :)

skal ha nye terrengdekk, swamplite? Hjelp :)

Alt om dekk og felg

skal ha nye terrengdekk, swamplite? Hjelp :)

Innlegg ersa » 31 Mar 2014, 10:40

Hei, første innlegget her faktisk :D
jeg bor på en gård i Kristiansand og kjører derfor ganske mye i skogen på min Artcic cat 500 TRV. men nå dekkene klare for å skiftes ut og jeg lurer veldig på hvilke typer dekk dere vill anbefale?
jeg har sett litt på SwampLite, ringte inn til forhandler i sta og hørte litt. han mente dette var veldig gode terrengdekk og bør passe veldig bra til mitt bruk(jeg kjører mest i skogen å litt på grusveier, så hvordan veiegenskapene til dekkene er har ingenting å si) jeg vet ikke hva originaldimensjonen er på firehjulingen men han mente det var 25x8 foran og 25x10 bak. jeg vil ha større dekk for å flyte bedre og få høyere bakkeklaring. derfor anbefalte han 26x9 foran og 26x12 bak? høres det fornuftig ut? han mente 27 tommer ble litt ekstreme dekk, stemmer det?
jeg vill heller ikke at den skal bli så mye høyere at den mister vesentlig stabilitet, men jeg vet ikke hvor mye større dekk jeg kan sette på uten å merke noe særlig?


Det ble en hel masse spørsmål, men håper dere kan svare på noen av den ihverfall :)
ersa
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 31 Mar 2014, 10:30
Stolt fører av:

Re: skal ha nye terrengdekk, swamplite? Hjelp :)

Innlegg smaug » 31 Mar 2014, 21:27

Maxxis Bighorn i 26" er kanon dekk og kanskje de mest solgte i statene. Tåler mye juling og hatt god slitestyrke.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: skal ha nye terrengdekk, swamplite? Hjelp :)

Innlegg ersa » 31 Mar 2014, 21:34

Har sett litt på disse, men jeg har fått litt inntrykk av at de er laget for og kunne kombinere vei og skogskjøring, stemmer det? :)
ersa
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 31 Mar 2014, 10:30
Stolt fører av:

Re: skal ha nye terrengdekk, swamplite? Hjelp :)

Innlegg smaug » 01 Apr 2014, 05:47

De er vel laget for kombinert skau og grus/stein kjøring som det er mest av i statene og hadde vært første valget mitt til enda hardere bruk enn Ceros som er utmerket all terrain dekk.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: skal ha nye terrengdekk, swamplite? Hjelp :)

Innlegg ersa » 01 Apr 2014, 08:14

ja, det var det jeg trodde :) jeg synes de ser ut som dekkene kansje ikke helt vil klare å bite seg fast i sleipt terreng? :)
ersa
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 31 Mar 2014, 10:30
Stolt fører av:

Re: skal ha nye terrengdekk, swamplite? Hjelp :)

Innlegg smaug » 01 Apr 2014, 08:29

Jeg har krysset finnmarksvidda et par ganger, kjørt over alt på Rena og vært i skauen så det holder med Ceros dekk. Grovt mønster på dekk er sterkt overdrevet og funker best på "looken". Det som gjør Ceros så bra er at knastene står såpass nært at det blir få svake punkt med tynn gummi uten at dekket blir stivt. Jeg anbefaler 26" på 12" felger, det er en utmerket all terrain combo. Bighorn er laget anderledes og er både større og grovere laget. Hadde jeg kjørt 90% i skog og 10% på vei hadde jeg kjøpt det.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Dekk & felg

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron