[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Start problemmer 2012 6x6 800

Start problemmer 2012 6x6 800

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Start problemmer 2012 6x6 800

Innlegg eriksu2 » 28 Des 2014, 17:31

Hei

Plages med at vår polaris 6x6 ikke vil starte, startern drar godt rundt men ingen anntydning til at den vil starte. Batteri er fullt oppladet. Dette har skjedd to ganger nå, har sjekka pluggen å den gnister godt, virker som den ikke får bensin.

Etter at den ikke ville starte første gangen satt vi på en varmeovn et par timmer, da startet den tvert. Stoppet å startet den flere ganger samme dagen uten noen problemmer. Temp var mellom -14 å -5 c. Så ble den stående et par dager å da vi igjen skulle starte den ville den ikke starte, måtte til med varmeovn for å få start igjen. Stoppet å startet den flere ganger idag.

Har idag brukt litt kondensfjerner. Kan det være kondens som er problemmet? Er det noen plasser det kan stå vann i slanger etc?

Noen som har forslag til hva det kan være?
eriksu2
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 09 Des 2011, 21:14
Stolt fører av:

Re: Start problemmer 2012 6x6 800

Innlegg smaug » 28 Des 2014, 17:55

Kondens er det ikke. All bensin solgt i Norge har allerede 5% kondensfjerner i seg. Er bensinen gammel?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Start problemmer 2012 6x6 800

Innlegg eriksu2 » 28 Des 2014, 19:49

Bensin er ikke gammel, fylte forrige uke. Hørres ut som den ikke får bensin hvis jeg prøver å gi gass høres d ut som den nesten starter, synes det er rart at den starter tvert etter at varmevifta har stått på en time
eriksu2
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 09 Des 2011, 21:14
Stolt fører av:

Re: Start problemmer 2012 6x6 800

Innlegg smaug » 28 Des 2014, 20:00

Da tror jeg du har feil på MAPTS sensor i innsuget. Sannsynligvis ikke selve sensoren men kabelen til sensoren. Dette har Polaris hatt litt krøll med før. Den sensoren føler lufttrykk og temperatur i innsuget. Når lufttemperatur, lufttrykk og vanntemperatur er helt bort i natta i forhold til hverandre, skjønner ikke EFI systemet en dritt. På Can Am kan man nappe ut pluggen til denne føleren, da går ECU i nødmodus og man får kjørt men motoren går feit og man får ikke full turtall, om det er samme på Polaris vet jeg ikke. Jeg hadde tatt den til en forhandler og fått han til å koble seg på med Digital Wrench.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Start problemmer 2012 6x6 800

Innlegg eriksu2 » 28 Des 2014, 20:33

Kan være det som skjer ja, dessverre er det langt til forhandler mn har tilgang på garasje å varmevifte, hvis dette er feilen vil den jo ikke være sånn til vårs, takk for svar:-)
eriksu2
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 09 Des 2011, 21:14
Stolt fører av:

Re: Start problemmer 2012 6x6 800

Innlegg smaug » 28 Des 2014, 21:54

Jo feilen vil være der hele tiden, også om våren. Hør med forhandler på telefon om han er enig i at det kan være ledningsbrudd. Kanskje han kan sende ny kabel i posten. Hør med Monsen maskin i Fredrikstad, de er flinke på Polaris.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Start problemmer 2012 6x6 800

Innlegg eriksu2 » 28 Des 2014, 23:41

Okå, må sjekke me forhandleren. Takk for tips, må si jeg er litt skuffet over at kvaliteten ikke har blitt bedre. Synes også det er vrient å få til å rygge med alle hjula i drift, den røde knappen må presses kjempe hardt for å koble inn drifta på framhjula. Noen ganger må jeg prøve flere ganger før den blir aktivert.

Hadde før enn big boss 400 som spiste plugger solgte den til slutt.
eriksu2
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 09 Des 2011, 21:14
Stolt fører av:

Re: Start problemmer 2012 6x6 800

Innlegg smaug » 29 Des 2014, 00:11

Den knappeløsningen er pga ombygningen i Italia for å gjøre de EU homogenisert. Den originale multibryteren er mye bedre. Hadde Polaris tatt seg bryet med å gjøre jobben på fabrikken og fått dette laget sånn fra dag en slik som Can Am , ville nok resultatet vært noe annet. Men ja, den bryteren suger piggtråd. Den er lett å ta opp og rense/fikse sånn at den fungerer bedre.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester