[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Start/tomgangsproblem Sportsman 500

Start/tomgangsproblem Sportsman 500

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Start/tomgangsproblem Sportsman 500

Innlegg TomS » 16 Feb 2015, 09:29

Hei!

Er det noen som har noen tips eller vet hva som feiler min 2009 mod. Sportsman 500 Traktor?
Jeg har vansker med å starte den og når den starter vil den ikke gå på tomgang. Men går nesten greit så lenge jeg kjører og får gitt litt gass.
Jeg har byttet pakninger på forgasser, tennplugg og sjekket ventiler. ( litt usikker på ventilene)

Ser noen nevner luftfilter sensor i andre innlegg, kan det være den å hvor går ledningene til denne?

Takker så mye for tips og råd:)

( Det hele begynte etter at jeg hadde beltekitt på den, ble for tussig til den)
TomS
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 01 Des 2014, 07:42
Stolt fører av:

Re: Start/tomgangsproblem Sportsman 500

Innlegg smaug » 18 Feb 2015, 17:44

Tørr å vedde på at du har feil med kabelen til sensor i innsuget. Det er et kjent problem på de. Forhandleren din har sikkert rep-sett til den.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Start/tomgangsproblem Sportsman 500

Innlegg TomS » 19 Feb 2015, 08:49

Takk for svar:) Men fant ut av det igår. D var bare jurteingen på gassvaieren ved styre.... [vittig] Justerte den før jeg byttet pakn. på forgasser og glemte det, nå går den som ei klokke igjen [oh yes]
TomS
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 01 Des 2014, 07:42
Stolt fører av:

Re: Start/tomgangsproblem Sportsman 500

Innlegg smaug » 19 Feb 2015, 10:34

Ja det er også en klassiker på de. Det er en bryter i gassklipehuset. Hvis den ikke er aktivert tror sykkelen at gassen er inne ved start og det godtar den ikke. Vær ellers forsiktig med å justere gasswire på de. TPS sensor kan begynne å krangle og da kan det hende at forhandler må nullstille TPS.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 9 gjester

cron