[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Polaris Big Boss 6x6 1999 . Oljeskift.

Polaris Big Boss 6x6 1999 . Oljeskift.

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Polaris Big Boss 6x6 1999 . Oljeskift.

Innlegg sofus » 02 Sep 2015, 20:00

Nå er jeg ny bruker av forumet . Jeg ble plutselig eier av en slik nå og har startet med og skiftet alle oljer og filtre men den fremre diffrensialen ( foraksel) sitter tappeskrue lett synlig men påfyllingsplugg kan jeg ikke se for det er temmelig trangt der . Må man demontere front og radiator for og komme til eller ? Kan noen forklare hvor jeg finner den ?
Noen som har eller vet om det finnes rep.håndbok på denne . (helst på Norsk) Har noen en brukt kjøper jeg gjerne [smiil]
En rask tilbakemelding hadde vert fint da det snart er jakt [smiil]
sofus
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 02 Sep 2015, 19:46
Stolt fører av:

Re: Polaris Big Boss 6x6 1999 . Oljeskift.

Innlegg smaug » 02 Sep 2015, 21:46

6x6 Bigboss har ingen front diffrensial, kun et treveis gir. Måten det fungerer på er at begge aksler går hele tiden konstant og så er det navene som bestemmer om hjulene skal trekke eller ikke. Dette er etter min mening den beste og mest solide AWD løsningen til Polaris. Veldig enkelt og veldig solid, så til spørsmålet. Du har nok ikke en 99 modell fordi den hadde kjededrift foran også. I 2000 kom det mellomaksel framme, altså er det nok en MY2000 Big Boss.
Påfyllingen skal være på høyre nesten midt på ved inngående aksel. Er greit å komme til. Bruk helt vanlig GL5 girolje.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Polaris Big Boss 6x6 1999 . Oljeskift.

Innlegg sofus » 03 Sep 2015, 09:03

Hei og takk for svar ! Mulig jeg ble litt upresis her men jeg har kjededrift på foraksel .
sofus
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 02 Sep 2015, 19:46
Stolt fører av:

Re: Polaris Big Boss 6x6 1999 . Oljeskift.

Innlegg smaug » 03 Sep 2015, 23:29

Da har du ingen oljeskift framme heller, bare to lager som trenger fett nå og da mener jeg å ha sett akkurat som bak.

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Polaris Big Boss 6x6 1999 . Oljeskift.

Innlegg sofus » 04 Sep 2015, 08:00

Ja det kan jeg tru men jeg ble så hekta opp i at det så ut som en tappeskrue i bunnen . Den stod så typisk opp i klokka i utsparingen i bunnplata . Mange takk for hjelpen 'smaug' det var topp [smiil]
sofus
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 02 Sep 2015, 19:46
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester