[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Variator/reim på sportsman 800 06 mod

Variator/reim på sportsman 800 06 mod

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Variator/reim på sportsman 800 06 mod

Innlegg krestaver » 29 Jul 2009, 22:11

Litt info om varator og unaturlig høyt forbruk av driv reimer.

Jeg har i det siste hatt en del problemer med at min sportsman har brukt en del reiemer. 5 for å være eksakt.
Men 3 av reimene var feil. fikk reimer til 07 mod og ikke til 06. det er forskjell på di. (uten og med motorbrems. EPS)
Vanlig vis et meget bra system vist alt er som det skal være. men noen svakheter er det jo som vanlig. (og det gjeller ALLE ATV`r) noe små ting er det samme hva d står på plasten.
Men tilbake til topic.
Fremre motorfeste(gummi) er en svakhet på 06 mod, det går i stykker. Med følger visse problemer.. motor vrir seg å reima slirer å går varm. resulterer i at reima går i oppløsning. festet koster ca 260 kr. enkelt å skifte. Hadde min atv på stor sevice til forhandler + at di skulle finne feilen på hvorfor reima ryker,men di påstod at alt var i orden.. men det var det ikke. Jeg fant selv ut at feste var ødelakt pluss noen andre små faktorer som har innvirknig på at reima ryker. som på limt lyd demping over utluftin på variatorhuset.jeg har i det siste sjekket opp litt om det problemet, å det er ikke så uvanlig på 06 mod. kan også være produksjons feil på noen av variatorene.

Dette er ment som innformasjon å ikke noe merke krig som det er nok av inne på forumet for tiden..
Polaris sporstman XPS 850 med div stæsh
krestaver
400ccm
 
Innlegg: 103
Registrert: 05 Feb 2008, 18:29
Bosted: Frosta city
Stolt fører av:

Re: Variator/reim på sportsman 800 06 mod

Innlegg E.F.I » 31 Jul 2009, 11:39

Veldig bra :-)

Viktig at slike ting kommer frem slik at de med samme problem kan få fikset eller modifisert kjøretøyene.

Er også forskjell på eksosen på tidligere modeller og på 2008 LE og 2009 modellene. De gamle modellene fikk vel lettere sprekk i svanehalsen der den var sveiset sammen.
Derfor ble dette modifisert av Polaris.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Variator/reim på sportsman 800 06 mod

Innlegg krestaver » 31 Jul 2009, 22:05

stemmer det ja. det ha gått av til meg..

men en annen ting om variatoren. når motorfestet går. så blir det skeivbelastning på variatoren. da er det noen foringer på variatoern som blir slitt, små foringer som sitter i glidrene.så reima griper ikke som den skal.reima slirer å går varm. resulterer i mange små biter.. anbefaler da å få variatoren overhalet. ikke store kostnaden for foringene..
Polaris sporstman XPS 850 med div stæsh
krestaver
400ccm
 
Innlegg: 103
Registrert: 05 Feb 2008, 18:29
Bosted: Frosta city
Stolt fører av:

Re: Variator/reim på sportsman 800 06 mod

Innlegg E.F.I » 15 Aug 2009, 19:17

Ble den lyddempingen og motorfestet oppgradert og fikset for modellene etter 06 ?
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron