Hva trekker 25mA?

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

slett

Innlegg torstein » 22 Mar 2011, 00:00

.............
Sist endret av torstein den 06 Aug 2011, 00:20, endret 2 ganger.
torstein
150ccm
 
Innlegg: 33
Registrert: 12 Mar 2010, 22:28

Re: Hva trekker 25mA?

Innlegg cheltic » 26 Apr 2011, 21:11

Ja, nå er påsken vel i havn, og med det en sjanse til å lete etter strømtyven. Som nevnt gikk det 25mA en eller annen vei sist jeg målte. Da jeg sjekket på nytt nå, var strømtrekket sunket til bare 1,6mA [WHAT] Og min konklusjon blir da at dette må være krypstrømmer, størst når temp'en er lavere, og luftfuktigheten større (står parkert i en motting omgjort til garasje). Vinsjstyringen var koblet etter switchen, samme med blinkreléet. Ettersom strømlekkasjen da er utenfor min kontroll, blir nok det lureste å mekke inn en hovedbryter (hvis bare Biltema kan få den inn på lager [hæ] ).
En annen merkelig sak, som også kan tyde på høy fuktighet: Fant ut at jeg ville bytte ut blinklysbryteren med en som passet bedre inn på pod'en, men da jeg skulle sjekke hvordan den gamle var koblet, viste det seg at den var blitt defekt i løpet av vinteren - alle koblingsveiene var blitt høyohmig [upps] . Gjenstår å dissekere denne for å se hva som har skjedd. Utvendig så den helt fin ut.
Polaris Sportsman 500 EFI
Brukerens avatar
cheltic
80ccm
 
Innlegg: 26
Registrert: 06 Aug 2009, 19:23
Bosted: Bergen/Tysnes

Re: Hva trekker 25mA?

Innlegg cheltic » 04 Sep 2011, 21:09

Etter nok en batteriutladning, mindre enn 1 uke etter at atv'en sist var igang, var batteriet dødt igjen. Tok endel timer med lading før det var på topp igjen, så tomt var det nok.
Fikk endelig tak i en batteripolbryter her i sommer, men det var lettere sagt enn gjort å finne plass til den, for salen fyller jo alle tomrom som måtte være. Tilslutt fant jeg løsningen, å bolte fast bryteren til tverrbjelken rett bak luftfilterboksen:
Bilde

Bilde
Den ene kabelen går fra jordterminalen på bryteren til det originale jordingspunktet på rammen, den andre til minus på batteriet.
Fungerer som en drøm, bare å dreie på det grønne rattet for å koble til eller fra batteriet! Bryteren er Biltema nr 80511, kablene er 2stk Biltema 16kv. 60cm lange batterikabler nr 351782.
Så nå er det bare å lette litt på salen for å koble til batteriet. Enklere kan det knapt være [oh yes]
Krysser fingre for at problemet er løst!
Polaris Sportsman 500 EFI
Brukerens avatar
cheltic
80ccm
 
Innlegg: 26
Registrert: 06 Aug 2009, 19:23
Bosted: Bergen/Tysnes

Forrige

Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester