Big Boss 800

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Big Boss 800

Innlegg espenracing » 24 Jul 2011, 22:11

Lurer på å kjøpe ny big boss 800. Noen som har litt info om åssen denne er? Noen kjente feil og mangler? Og hvor sitter plomberingen på denne da det er eu traktor?
Takk på forhånd! :)
espenracing
50ccm

Stolt fører av:

Re: Big Boss 800

Innlegg smaug » 25 Jul 2011, 07:27

Noe av egenskapene som gjør 500cc 6-hjulingen så god er borte på 800'en, samtidlig som det er noen fordeler også. Markhøyden er større og daglig vedlikehold er nok noe lavere siden man slipper å tenke på kjededrevet som 500'en har. Den store fordelen til 500'en er boggi-opphenget den har. 500'en har også to stive aksler bak i stedenfor uavhengig fjæring på alle hjul, noe som gjør at uansett hvor tungt du laster 500'en, blir den ikke lavere bak(kan være ekstremt kjekt når man laster de tungt). Jeg vil påstå at 500'en er en bedre arbeidshest hvis du kjører med mye tung last(selv om motoen er mindre) og at 800'en er bedre til å dra tungt i ulent terreng. Boggiopphenget er veldig fin å ha i vanskelig terreng siden alle hinder blir halvvert i størrelse. Rå maskin som faktisk er ganske komfortabel å kjøre i veldig vanskelig terreng.
Ellers er begge to fantastiske arbeidsredskap som jeg aldri ville vært foruten dersom jeg eide et gårdsbruk eller eier masse skau.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester