[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Bakhjula går raskere enn forhjula.

Bakhjula går raskere enn forhjula.

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Bakhjula går raskere enn forhjula.

Innlegg ovindberg » 22 Jan 2012, 22:49

Har en Polaris 500 Sportsmann 2011mod. monterte belter på den (Mattrax helårsbelter) og oppdaget at beltene bak går raskere enn de fram med 4x4 inn. kjører jeg rett fram kan jeg tydelig se at beltene bak "graver" , og det er fordi at beltene fram holder igjenn.. merkelig tenker jeg, beltene fram og bak er jo identiske.. jeg tok en kontroll og satte et merke på toppen av beltene fram og bak, og så kjøre ca20meter og stopper med merkene på beltene fram opp. da kan jeg se at merkene bak har pasert toppen med hele 90cm.. hmm, kan det være mulig tenker jeg... for og bekrefte mine mistanker gjør jeg samme forsøk, men nå lager jeg et merke på drivhjula inni beltene. da blir mistanken bekreftet, akslingene bak går raskere enn de fram. Skal det virkelig være sånn?? skal de ikke gå men samme hastighet? la også merke til at det ble spor etter meg med hjula på etter grusvei, og det blir det ikke etter andre ATVer.. noen som har en forklaring på dette??

Takker for alle svar..
ovindberg
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 22 Jan 2012, 22:09
Stolt fører av:

Re: Bakhjula går raskere enn forhjula.

Innlegg Pol800aris » 23 Jan 2012, 00:12

Når det gjelder dekk, kjører du med rett dimmensjon, forann og bak? Tenk deg en traktor med 4x4, der man får lyst til å sette på større forhjul og lar bakhjula være som dei er..... dårlig buissness:) Samma blir det på ATV, men du har sikkert ditt på det tørre her:)

Har aldri sett/prøvd belter, men er dei tilpasset din ATV modell??
Pol800aris
650ccm
 
Innlegg: 337
Registrert: 29 Des 2011, 22:44
Stolt fører av:

Re: Bakhjula går raskere enn forhjula.

Innlegg ovindberg » 23 Jan 2012, 06:45

dekka er orginale og dekkdimensjonen er rett i forhold til boka. bare for og være sikker tok jeg et måleband rundt alle dekk og de er like.. Snakka med forhandler av Mattracks før jeg kjøpte beltene og de skulle passe.. mulig jeg må forhøre meg litt med forhandler av polaris om dette. blir jo en ekstra belastning av drivverk. kan også til tider være tung og få ut av gir, kansje det er fordi at drivverket står i spenn..
ovindberg
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 22 Jan 2012, 22:09
Stolt fører av:

Re: Bakhjula går raskere enn forhjula.

Innlegg bjugen » 26 Jan 2012, 17:26

Framhjula skal gå saktere enn bakhjula, er slik at ved 4x4 koblet inn så henger framhjula litt etter og drar bare når bakhjula spinner. Noen beltesett er levert med slik giring at denne forskjellen blir utlignet, men veit ikke om det er slik på Mattrax... Tatou og Polaris tror jeg skal ha det på sine systemer.
2010 Polaris Sportsman 550 (XP) EU-traktor
Brukerens avatar
bjugen
450ccm
 
Innlegg: 192
Registrert: 11 Des 2009, 21:46
Bosted: Lillehammer
Stolt fører av:

Re: Bakhjula går raskere enn forhjula.

Innlegg inges » 10 Aug 2014, 21:41

Hei, noen løsning her ? Jeg har fått akkurat samme problemet på min 2010 Sportsman 550 XP. Merker det med en gang på styringen når jeg starter å kjøre, på grusvei blir det spor og en ser tydelig at forhjulene går saktere en bakhjulene. Problemet forsvinner ved at jeg setter den i N og beveger den frem og tilbake. Ihvertfall er ikke problemet der hele tiden.
inges
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 10 Aug 2014, 21:35
Stolt fører av:

Re: Bakhjula går raskere enn forhjula.

Innlegg smaug » 11 Aug 2014, 15:29

Må nok ta opp Hilliard diffen og sjekke armaturplate og bur. Er helt vanlig på polaris etter noen års bruk selv om bruket er vanlig kjøring. Koster ikke sinnsykt mye å ta en runde på de men litt jobb er det jo. Ta alt når du er i gang så fungerer det nok problemfritt igjen.

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron