[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Viktig!! Sjekk bremseslanger på Sportsmann!!

Viktig!! Sjekk bremseslanger på Sportsmann!!

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Viktig!! Sjekk bremseslanger på Sportsmann!!

Innlegg Pol800aris » 24 Mar 2012, 22:01

Etter ca 1600km/70t fikk eg oljelekkasje på min Sportsmann. Av alle ting hadde bunnpanna på motoren sprunge lekk [hæ] og motorolja rann sakte men sikkert ut.
Årsaken til at det var hull i bunnpanna var at der låg to bremseslanger i klem mellom motor og ramme! (Regner med Polarisfabrikken kobler bremseslanger før motoren blir montert og dermed har satt denne oppå slangene). Etter ca 1600km har altså desse stålomspunnede bremseslangene gnaga hull i bunnpanna!!!! Utrulig nok!
Bremseslangene var klemt nesten flate, men ikkje gått hull i dei.

Derfor vil eg med dette anbefale dere andre om å ta en titt under donigen så dokke ikkje får samme problem.....
Pol800aris
650ccm
 
Innlegg: 337
Registrert: 29 Des 2011, 22:44
Stolt fører av:

Re: Viktig!! Sjekk bremseslanger på Sportsmann!!

Innlegg Pol800aris » 28 Apr 2012, 09:51

Bilder av skaden [WHAT]
Bilde
Bilde
Så lekkasjen
Bilde
Pol800aris
650ccm
 
Innlegg: 337
Registrert: 29 Des 2011, 22:44
Stolt fører av:

Re: Viktig!! Sjekk bremseslanger på Sportsmann!!

Innlegg STG » 21 Aug 2012, 11:15

disse er vel bygd om for å tilfredstille eu krav? i italia ser på min egen 800 så subba begge slanger på drivaksel bak og på den andre siden på bærearm var ikke legne før det var hull i de.må vel si att det opplegget med bremseslanger ikke holder mål..de ligger jo bare løse å slenger på ramma.
minner om en skikkelig SLAPP kvalitetskontroll spørr du meg. [fight] (Egimotors - Polaris Italia )
yamaha warrior 650(honda) solgt
Scrambler 500 4x4 solgt
linhai 300 4x4 solgt
sportsmann 800 efi
Brukerens avatar
STG
80ccm
 
Innlegg: 18
Registrert: 09 Jun 2008, 09:31
Bosted: øvre Rommerike

Re: Viktig!! Sjekk bremseslanger på Sportsmann!!

Innlegg Pol800aris » 21 Aug 2012, 21:55

Mulig dette er ombyggingsproblemer, men eg kan ikkje skjønne korleis bremseslangene kan havne i den posisjonen som dei var hos meg. Prøvde å dra dei laus med handmakt, men man måtte virkelig "vise muskler" for å løsne dei. Derfor eg trur at dette må være montert på fabrikken. Men mulig motor kan bevege seg endel så dete kan skje?

(Det meste av Italienske duppeditter er dritt uansett hehe)
Pol800aris
650ccm
 
Innlegg: 337
Registrert: 29 Des 2011, 22:44
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron