Side 1 av 3

Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 10 Des 2012, 18:21
t90
har mistet framdriften på fram hjulene på min 2012 x2.
Drivakslingen går rundt men ingen drift verken fram eller bak på framhjulene.
Kan diffen rett og slett ha fryst pga kulden eller har jeg muligens fått diff havari?

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 10 Des 2012, 21:20
#3grina`n
høres ut som om cager rollerne i diffen din har tatt kvelden.. er en svakhet på x2.. kjøp nye på ebay å bytt selv.

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 10 Des 2012, 21:33
smaug
Tror nok det er armaturplata på inngående aksel inn i diffen som ikke får strøm eller er kaputt.

Tapatalk

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 10 Des 2012, 22:13
t90
mye arbeid å bytte cagerrollne eller armatur plata.
og koster de skjorta eller?

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 10 Des 2012, 22:29
smaug
Tror ikke det er så kostbart men det er litt jobb. Jeg ville likevel først sjekke om armaturplata får spenning.

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 10 Des 2012, 22:33
t90
http://www.ebay.com/itm/Roll-cage-Front ... a2&vxp=mtr
Det er denne delen dere mener som kan være gåen?
Hvordan finner jeg ut om det er cage rollern eller armatur plata?
Er dte mulig å lese det ut av feilkoder, eller må jeg fysisk skru opp å se??

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 10 Des 2012, 22:34
t90
armaturplata er vel bare å ohme?

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 10 Des 2012, 23:01
#3grina`n
du må fysisk skru opp å se. Vil vel tro du må ohme den plata... men det veit smaug bedre enn meg.

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 10 Des 2012, 23:10
smaug
Armaturplata ohm'er du for å sjekke om spolen er hel. Tilkoblingen sjekker du for spenning det er en egne prosedyre for det, husker jeg ikke feil må alle fire hjul være i luften for at armaturplata skal bli aktivert av AWD systemet. Buret som du linker til tar seg av sperre funksjonen på framhjulene. Når den ryker er feilen vanligvis at sperren henger og er på hele tiden selv med awd avslått eller at sperren ikke kobler inn når den skal. Armaturplaten er den som kobler inn framhjulene.
Du har ikke kjørt i 2wd og sladdet mye?

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 10 Des 2012, 23:38
Pol800aris
Ehh, 2012 modell?? Garanti?? Ville ha latt lokalt verksted fiksa den om dette er tilfelle.

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 10 Des 2012, 23:48
smaug
Det er jo selvsagt det beste dersom verkstedet duger. Jeg tror ikke det er noe kjempe alvorlig, trolig bare problemer med tilførsel av strøm til armaturplata. Kan være alt fra en plugg som ikke sitter skikkelig i til noe annet filleting.

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 23 Des 2012, 14:12
t90
har nå funne ut av dette, awd fungerer.
drivakslingene går rundt heilt til driv knutene
så begge drivknutene er ødelagt.
Blir time 3 januar på sykkelen.

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 23 Des 2012, 17:13
#3grina`n
høres merkelig ut at begga har tatt kvelden samtidig.. har du sjekket speedometeret? i verkstethåndboka står det åssen du kan koble om med å bruke en lask for å finne ut om awd virker.

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 03 Jan 2013, 18:41
t90
blei ikke noe garanti sak dettte, siden styrestag var bøyd(ikke vet jeg hvordan det har skjedd)
Begge drivakslinene var knekt ved drivkuten.

Måtte ta det på forsikkringen.

Re: Polaris x2 550 2012 awd

InnleggSkrevet: 03 Jan 2013, 22:05
smaug
Det høres nesten for fanastisk ut, selv for en Polaris. Hvordan i all verden klarer en forhandler å dra den konklusjonen at siden et styrestag er bøyd, så er ikke drivakslene en garantisak? At nettopp begge aksler er gåen på samme plass skulle vel nettopp tilsi at det ER en garantisak. Jeg kan se for meg hvordan en forhandler i sine villeste fantasier kan dra konklusjonen om at siden et styrestag er bøyd på samme side som EN drivaksel er gåen så har det skjedd noe som ikke dekkes av en garanti, men at drivakselen på motsatt side også skal være påført skade pga brukerfeil ifbm bøyd styrestag osv høres jo helt sprøtt ut.
Var det virkelig så dyrt å få fikset det, at det var lønnsomt å bruke forsikringen?
Er vel rundt 200$ pr stk for Rhino aksler og da får man en komplett aksel med begge CV ledd, bare til å daske på.
http://www.superatv.com/Polaris-Sportsm ... 3C628.aspx