[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - polaris 2011 500 ho. Startproblemer (fikset)

polaris 2011 500 ho. Startproblemer (fikset)

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

polaris 2011 500 ho. Startproblemer (fikset)

Innlegg kimjorgen » 21 Feb 2013, 20:22

Håper noen her kan hjelpe.
Etter å ha kjørt ut firhjulingen fra garasjen idag, så hender det seg den stopper på tomgang når den er kald, greit nok. Men når jeg skal starte igjen filer den bare, det ender etterhvert opp med tomt batteri. Prøvde deretter å file litt mere med startkabler påkoblet, starter fortsatt ikke.
Jeg har aldri hatt noen form for startproblemer/motorproblemer tidligere. Den har gått 95timer, (var også på 100t service for noen uker siden)

Kan det være pluggen? Den var rimelig svart, omtrent slik (bilde nummer to fra toppen)
Sist endret av kimjorgen den 27 Feb 2013, 22:48, endret 1 gang
kimjorgen
350ccm
 
Innlegg: 78
Registrert: 02 Apr 2012, 20:54
Stolt fører av:

Re: polaris 2011 500 ho. Startproblemer

Innlegg smaug » 21 Feb 2013, 22:01

Tipper det er bryteren i tommelgass huset som ikke funke av en eller annen grunn. Kan godt være at wire må justeres. Du kan prøve å slakke wire litt å se om det hjelper.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: polaris 2011 500 ho. Startproblemer

Innlegg kimjorgen » 21 Feb 2013, 23:17

Hmm, gjerne utdyp litt.
Men om jeg har forstått dette riktig, så kutter motoren om vaieren strammes uten at hendelen rører seg (som bryter kontakten imellom polene). Så om gassvaier er stram, mens polene er sammen, vil den stoppe? Dette hadde jeg problemer med tidligere, som jeg løste med å legge noe imellom de polene, slik at de aldri er i kontakt, da ordnet det seg. Men det er månedsvis siden, og det har fungert problemfritt siden den gang, så jeg tror ikke det er der feilen ligger.

Når jeg filer, smeller det til med jamne mellomrom (ikke ifra eksospotta)
kimjorgen
350ccm
 
Innlegg: 78
Registrert: 02 Apr 2012, 20:54
Stolt fører av:

Re: polaris 2011 500 ho. Startproblemer

Innlegg smaug » 22 Feb 2013, 00:26

Bryteren i tommelgasshuset er der som en sikkerhet mot at gassklipa er inne i det motoren starter slik at sykkelen ikke stikker av. Hvis hjernen tror at gassen er inne, skal den ikke starte. Det er også en gass posisjonsføler i innsuget som skal stå i en viss posisjon. Dette er noe forhandler må kalibrere derfor er det viktig å ikke kødde med gasswire selv så lenge ting funker. Jeg tror du må ta en tur til forhandler og få sett på dette.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: polaris 2011 500 ho. Startproblemer

Innlegg kimjorgen » 22 Feb 2013, 14:40

Defekt bensinpumpe mener forhandler.
14dager+ for bestilling av ny.

Og dette etter kun 94t...
kimjorgen
350ccm
 
Innlegg: 78
Registrert: 02 Apr 2012, 20:54
Stolt fører av:

Re: polaris 2011 500 ho. Startproblemer

Innlegg smaug » 22 Feb 2013, 15:35

Shit happens. Sånt kan skje med alle merker.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: polaris 2011 500 ho. Startproblemer

Innlegg kimjorgen » 22 Feb 2013, 16:30

Mulig. Bare så irriterende, det går på garanti såklart (sålenge tanken ikke er full av dritt).
Men jeg må fortsatt bruke 3/4 timer av egen tid (gjerne arbeidstid), pluss 140km kjøring med egen bil.
Pluss at jeg blir uten firhjuling i ca 3 uker.

Dette for å fikse noe som i utgangspunktet ikke skal koste meg et rødt øre.
kimjorgen
350ccm
 
Innlegg: 78
Registrert: 02 Apr 2012, 20:54
Stolt fører av:

Re: polaris 2011 500 ho. Startproblemer

Innlegg kimjorgen » 27 Feb 2013, 22:48

Fikk igjen firhjulingen idag. Det var ikke bensinpumpa, men en splint som hadde løsna på svinghjulet.
kimjorgen
350ccm
 
Innlegg: 78
Registrert: 02 Apr 2012, 20:54
Stolt fører av:

Re: polaris 2011 500 ho. Startproblemer (fikset)

Innlegg smaug » 28 Feb 2013, 08:43

Oi, den var ny. Førte det til noe andre skader eller var det bare å sette plass delene så var maskinen gulle god?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: polaris 2011 500 ho. Startproblemer (fikset)

Innlegg kimjorgen » 28 Feb 2013, 10:20

Om det medførte noen ekstra problemer vet jeg ikke, men såvidt jeg forsto av reperatør så var det bare å feste den splinten igjen.
kimjorgen
350ccm
 
Innlegg: 78
Registrert: 02 Apr 2012, 20:54
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron