[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - 4x4 bare i revers og ikke framover??

4x4 bare i revers og ikke framover??

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

4x4 bare i revers og ikke framover??

Innlegg Kjellis » 03 Mar 2013, 22:46

Hei.
Har en polaris 550 xp 2010 modell.
Var ut å kjørte litt i dag, og plustelig så vil ikke 4x4 systemet virke når jeg kjører framover, bare når jeg rygger så slår den inn.
Selv om at displayet viser hvliket gir den står i.
Noen mener at det kan være sensoer problemer osv, men siden den virker 100% når jeg rygger så håper jeg dette er noe eletronisk problem som er lett å fikse.
Får heller ikke opp feilmeldinger/feilkoder som sier noe er galt.
Dette er noe den bare plustelig har begynt med.
Noen som vet hva dette kan være eller hva slags løsning man kan gjøre??
Er veldig fortvilet når jeg får slike problemer når jeg ellers har kjørt pent med denne i skogen:)
Er dette noe man kan ta på reklamasjon feks??

Takker på forhånd for alle svar og tips:)

Kjell
Kjellis
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 20 Aug 2011, 11:50
Stolt fører av:

Re: 4x4 bare i revers og ikke framover??

Innlegg smaug » 04 Mar 2013, 16:31

Tipper du har en knust hilliard bur inni front diffen. Diffen må ut og hele greia må åpnes opp og erstattes med et nytt bur. Jobben er ikke så pervers kjip som det kanskje høres ut tror jeg men litt jobb er det nok. Vet ikke hvordan Polaris vanligvis stiller seg til denne ganske vanlige feilen. Buret er laget i plastikk for at selve diffen ikke skal ta skade når den knuses. Man får kjøpt den i aluminium også og da tåler den mye mer men til gjengjeld så er faren stor for at hele frontdiffen tar kvelden hvis den ryker.
"Hilliard buret" er den saken som kobler inn frontsperren.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron