[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Bremsefading Polaris 500 Worker

Bremsefading Polaris 500 Worker

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Bremsefading Polaris 500 Worker

Innlegg Bård » 25 Apr 2013, 17:23

Har luftet bremsekretsen, men for at jeg skal ha hard pedal må både fot- og håndbrems holdes inne samtidig. Om kun en av bremsehendlene brukes, "fader" trykket i bremsekretsen. Dette fører igjen til at "håndbrekket" på håndbremsehendelen ikke kan brukes. Sykkelens girkasse har ikke "park"-funskjon.

Det er som tidligere nevnt ikke luft som er årsaken. Er det en ventil i bremsekretsen som ikke låser, eller er både hånd- og fot hoversylinderne utslitte og trenger nye pakninger?

Sykkelen har hatt dette problemet siden jeg kjøpte den for ca 6 mnd siden, så jeg kjenner med andre ord ikke hvordan eller når problemet oppsto.

Mvh Bård
Bård
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 25 Apr 2013, 16:48
Stolt fører av:

Re: Bremsefading Polaris 500 Worker

Innlegg smaug » 25 Apr 2013, 22:27

Hvis du åpner bremsevæske beholderen til håndbremsen, stiger nivået når du trykker inn fotbremsen?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Bremsefading Polaris 500 Worker

Innlegg Bård » 25 Apr 2013, 22:54

Jeg glemte nok å presisere akkurat dette, men dersom jeg trykker inn håndbremsen, så fader trykket. Dersom da fotbremsen trykkes ned, presses håndbremsehendelen ut igjen. Dette skjer helt likt vice versa.

Jeg resonnerer meg frem til er at enten så sitter det en ventil som skal stenge mellom de to hovedsylinderne som ikke gjør jobben sin, eller så trenger begge hovedsylinderne nye pakninger da de ikke klarer å holde på / stenge for trykket.

Mvh Bård

bard.romuld@politiet.no
Bård
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 25 Apr 2013, 16:48
Stolt fører av:

Re: Bremsefading Polaris 500 Worker

Innlegg smaug » 26 Apr 2013, 08:01

Det sitter en liten plenumblokk på ramma som alle bremseslanger er koblet inn på ikke sant? Jeg sitter bare å lurer på om noen kan ha tatt denne av og ikke satt den riktig vei inn igjen slik at retningene den nå står er feil. Jeg innbillet meg at det er en kontrollventil inn i den plenumblokken som også fordeler bremsekraften noe. Enten er den satt på feil vei eller så er den kanskje kaputt.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Bremsefading Polaris 500 Worker

Innlegg Bård » 28 Apr 2013, 23:01

Jeg har bestilt pakningssett til både fremre og bakre hovedsylinder. Leste på et annet forum at det kunne være korrosjonsproblematikk på stemplene grunnet fukt i bremsevæsken, men dette er lite trolig da trykket er høyt og konstant ved bruk av begge bremsene samtidig. Holder en knapp på at det kan være feil i en ventilblokk som skal låse for væskestrømmen ved bruk av kun en av bremsehendlene.

Bård [onkel]
Bård
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 25 Apr 2013, 16:48
Stolt fører av:

Re: Bremsefading Polaris 500 Worker

Innlegg Bård » 29 Apr 2013, 09:03

Er det forresten noen med tilgang til en delekatalog som har delenummeret på denne plwenumsblokken eller ventilblokken? Mener jeg husker at også bremselysbryteren sitter på denne.

Mvh Bård
Bård
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 25 Apr 2013, 16:48
Stolt fører av:

Re: Bremsefading Polaris 500 Worker

Innlegg smaug » 29 Apr 2013, 10:21

Søk på Polaris atv parts så finner du alle deler til din sykkel. Bare å velge årsmodell osv så dukker alt opp.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Bremsefading Polaris 500 Worker

Innlegg Bård » 21 Mai 2013, 20:56

Bremselysbryteren står på en messingblokk på størrelse med fyrstikkeske hvor alle bremserør er koblet til. Denne har en eller flere ventiler innvendig for å låse for bremsevæsken ved bruk av kun en av bremsehendlene. Kjøpte en ny på Ebay for en neve dollars, og så får vi se om dette løser problemet. [smiil]

Mvh Bård [onkel]
Bård
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 25 Apr 2013, 16:48
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron