[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Roller cage `03 Sportsman 700 Twin

Roller cage `03 Sportsman 700 Twin

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Roller cage `03 Sportsman 700 Twin

Innlegg Bård » 26 Apr 2013, 20:28

Til min store ergrelse klarer jeg ikke å finne delenummer eller noen som selger roller cage eller "sprague carrier" i frontdiffen til en 2003 Sportsman 700 Twin verken på Ebay elle andre steder på verdensveven.

Til nyere modeller er det flere alternativer å velge i, men altså ikke til en 2003 modell. Var sågar innom MC Marine i Bergen i dag (som forhandler Polaris), og de klarte ikke en gang å finne delenummeret i databasen sin.

Valgets kval er også mellom aluminium kontra plast, og jeg tar gjerne imot innspill på erfaringer som den enkelte måtte ha med de forskjellige typene. Sykkelen skal brukes etter skogsveger til å dra tømmerhenger, og ikke til herjing med spinning og hopping.

Har forresten sett i noen amerikanske atv-forum at John Deere har en tilsvarende del i sitt sortiment til en brødel av prisen. Kjenner noen til dette?

På forhånd takk for alle innspill, og ha en god helg!

Mvh Bård [onkel]

bard.romuld@politiet.no
Bård
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 25 Apr 2013, 16:48
Stolt fører av:

Re: Roller cage `03 Sportsman 700 Twin

Innlegg #3grina`n » 26 Apr 2013, 20:37

aluminium er originalt på din ifølge delekatalogen til polaris, men kom ikke frem noe dele nr. http://parts.polarisind.com/Assemblies.asp
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Roller cage `03 Sportsman 700 Twin

Innlegg smaug » 26 Apr 2013, 21:05

Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Roller cage `03 Sportsman 700 Twin

Innlegg Bård » 26 Apr 2013, 21:31

Gull, Jan-Børre!

Jeg bøyer meg i støvet for nok et lynraskt svar!

Mvh Bård
Bård
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 25 Apr 2013, 16:48
Stolt fører av:

Re: Roller cage `03 Sportsman 700 Twin

Innlegg Bård » 03 Mai 2013, 14:48

Etter å ha lett litt rundt omkring etter rullebur og annet småtteri til å bygge opp igjen differsialen foran på 700'en, fant jeg via et annet forum at John Deere bruker de samme delene i differensialen på Gator-serien.

I følge Polaris sin delekatalog skal rulleburet til min `03 Sportsman 700 Twin ha delenummer 3234455. Når jeg søker på dette nummeret på Ebay, finner jeg en kar som selger John Deere sin ekvivalent med delenummer MIA10667. Her følger også armaturplaten med.

HER ER DAGENS SPØRSMÅL:

Jeg mener å ha lest at det er et skille mellom rulleburene på modeller før 2003/2004, og nyere sykler. For å være mest mulig sikker på at jeg får riktioge deler når jeg først bestiller, er det noen av dere som har kjennskap til dette og kan veilede i jungelen av nettsider, delenummer og modellspesifikasjoner?

Når jeg søker i Polaris' sin delekatalog er det verdt å merke seg to ting; Rulleburet som står originalt i 2003 modellen er i aluminium, IKKE plast. Det andre er at delenummer 3234455 IKKE lenger er tilgjengelig. Aaaarrrghhh! [forbannet]

Det enkleste hadde kanskje vært å kjøpt en komplett brukt diff på Ebay, men da risikerer en å stå med en som er like gåen som den som står i..

Ser frem til å høre fra andre som har lignende erfaringer eller innspill.

God helg!

Mvh Bård [onkel]
Bård
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 25 Apr 2013, 16:48
Stolt fører av:

Re: Roller cage `03 Sportsman 700 Twin

Innlegg #3grina`n » 03 Mai 2013, 18:56

koster vel ikke mange kronene fra junaiten, så er vel uansett verdt å prøve?
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Roller cage `03 Sportsman 700 Twin

Innlegg smaug » 03 Mai 2013, 19:47

Jeg mener det finnes 3 versjoner av det buret. En metall som de begynte med, så ble det en plastversjon som samme dimmensjoner som den i metall etter at Polaris fant ut at hele sulamitten går ad undas hvis den i metall først tar kvelden. Fra og med 2007 kom den nyere(større) versjonen og de var i plastikk. Er usikker på om de som er til salgs nå til de eldre faktisk er i metall eller ikke siden de sannsynligvis er tiltenkt de senere modellene med den gamle typen.
Det beste hadde kanskje vært å sjekket ut om diffene fra 2007+ modellene passer rett over og funnet en sånn fra elektrobukta.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Roller cage `03 Sportsman 700 Twin

Innlegg Bård » 21 Mai 2013, 20:36

Da har valget falt på å kjøpe en brukt diff fra USA på Ebay. Delvis på grunn av at rulleburet denne modellen er levert med fra fabrikk er i aluminium, og at det av den grunn er rimelig å anta at alt annet enn selve huset er skrot innvendig. En kompett ny differensial her i Norge var iflg. forhandler på saftige 13.700.- kr..

Fikk tilslag på en fra en Magnum 330 (som har samme delenummeret - 1341344) til fornuftige $150. Frakten kom på $90.

Så vil det bare vise seg om det er gull eller gråstein som kommer i posten..

Mvh Bård [onkel]
Bård
80ccm
 
Innlegg: 22
Registrert: 25 Apr 2013, 16:48
Stolt fører av:

Re: Roller cage `03 Sportsman 700 Twin

Innlegg smaug » 22 Mai 2013, 06:36

Som oftest så stemmer beskrivelsen veldig bra når man kjøper på Ebay, særlig fra de proffe som har Ebay som sin primære nettbutikk. Det blir sikkert knakende bra.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest