[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - 05 sportsmann 500 HO, framaksel.

05 sportsmann 500 HO, framaksel.

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

05 sportsmann 500 HO, framaksel.

Innlegg DocHolliday » 08 Jun 2013, 23:56

Har problemer med at 4x4 er innkoblet selv om eg har skrud av 4x4 på bryter, da står det ikkje 4x4 i displayet lenger men 4x4 er ikkje fysisk utkoblet.
Er jo redd for at innmaten i framaksel er ødelagt å at det er det som lager kvalme.
Noen som kjenner til hvilke deler eg trenger til denne jobben?
2005 Polaris sportsman 500 HO
Vet ikkje hvordan dette har skjedd er eg ikkje sikker, eg fikk atven med dette problemet.
Må nok inn på ebay og bestille lager og "bur", om mere er gåent vet eg ikkj da eg ikkje har demontert noe.
2011 Polaris Sportsman 800 6x6
2005 Polaris Sportsman 500 H.O. Mc registrert
DocHolliday
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 08 Jun 2013, 23:23
Stolt fører av:

Re: 05 sportsmann 500 HO, framaksel.

Innlegg smaug » 09 Jun 2013, 21:22

Normalt er det bur og armatur som bør byttes. Lager brukes vel å klare seg.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: 05 sportsmann 500 HO, framaksel.

Innlegg DocHolliday » 09 Jun 2013, 22:07

du har ikkje noe delenummer til dette?
Om eg først opner den så skifter eg lagerene med det samme. er ikkje så stor kostnad.
2011 Polaris Sportsman 800 6x6
2005 Polaris Sportsman 500 H.O. Mc registrert
DocHolliday
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 08 Jun 2013, 23:23
Stolt fører av:

Re: 05 sportsmann 500 HO, framaksel.

Innlegg DocHolliday » 22 Jun 2013, 16:46

Fikk endelig ut fingeren å kontrollert i dag, skrudde ut framakslingen å opnet opp klokka.
Fant sprekk og skade på buret, ellers såg resten veldig fint ut.
Får bestille delene snart også da, måtte bare skjekke først var så kjedelig om eg hadde bestilt bur og armatur så var det mere som trengtes.

Kjøpte denne atven fra forsikringsselskap som hadde løst den ut opp mot kunde pga tyveri.
Vet ikkje hva forrige eier eller tyver har gjort men eg har ikkje vert borti noe som er stelt så ille med.
Fikk beskjed om at ecu var brendt når eg kjøpte den så det var greit.
Bestilte denne og fant brukt ledningsnett på ebay billig, så fikk ordnet dette greit. Men så måtte eg bruke startgass for få startet den. Den ble stående i eit par år etterpå ettersom eg bygger hus å mye jobb.
Har nå begynt å få skikk på doningen men har skiftet:
Alle 4 styrekulene, begge nedre opphengskuler forran, A arms foringer forran og bak, 1 hjullager, radiatoren lakk så denne måtte skiftes, spedometer sensor. felgene var kjørt hardt så den lekker litt luft der.
Batteri og tenningslås er også skiftet.

Når eg fikk ordnet alt dette fant eg ut av at 4x4 hang inne selv om den er avskrudd.
Må ha bur der.
Fotbremsen er klein, må bytte sylinder og de foringene på pedalen.
Må også bytte foringer på rattstammen, er litt slark der.
Men da tru eg den blir bra når de siste tingene er på plass

Har kjørt igjennom eit par tanker med fersk bensin, å den går greit og starter bedre. Men er fortsatt litt kødden å starte. Må kinne til den starter for så å la den stå på tomgang i 1 min før eg prøver å gasse noe. ellers så stopper den.
Må bare glemme å røre choken, om eg bruker den starter den ikkje sommer eller vinter.

Kjenner ein som dreiv som polarisforhandler før så hørte med han og han hadde 4stk nye alufelger som eg kjøpte billig.
Fikk satt på nye Kenda Bearclaw 26-9-12 til forran og 26-12-12 til bak. blir morro å se hvordan det blir når bare foraksel og bremser blir montert. ( må bare få tak i koniske hjulmuttere for det hadde han ikkje lenger)
2011 Polaris Sportsman 800 6x6
2005 Polaris Sportsman 500 H.O. Mc registrert
DocHolliday
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 08 Jun 2013, 23:23
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester