[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - ulyd polaris 850

ulyd polaris 850

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

ulyd polaris 850

Innlegg cb79 » 08 Jul 2013, 23:46

Hei!
Er ny her på forumet og ville bare høre om ekspertisen har noen tips til meg:).
Har en sportsmann 850xps, som har en irriterende knakke/klunkelyd ved oppbremsing. Hvis jeg slipper gassen og triller høres en "ulyd" som jeg mener må komme bakifra. Virker som det kun kommer hvis jeg bremser på motoren om det er rette måten å forklare på. Dvs et par knakkelyder idet maskinen bremser på motor og gir om jeg slipper gassen. Spiller ingen rolle om awd er inn/utkoblet. For meg virker det som det har noe med gir eller akslinger bak å gjøre.
Så hvis noen har tips til å lokalisere feilkilden ytterligere så hadde det vært fint.
cb79
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 08 Jul 2013, 23:29
Stolt fører av:

Re: ulyd polaris 850

Innlegg smaug » 09 Jul 2013, 08:07

Jeg ville ha sjekket opp drivknuter bak først og forsikret meg om at de er i orden. Det er ikke noe liten jobb så jeg håper du har garanti på maskinen slik at en forhandler kan se på dette. Er drivknuter i orden ville jeg ha gått videre å sjekket transaksel gir bak(bakdiff) for å se om kronhjul/pinion er helt og fint. Kanskje er pinionlager kaputt av en eller annen grunn.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: ulyd polaris 850

Innlegg cb79 » 13 Jul 2013, 11:45

Har sjekket litt og funnet ut at det er endel slakk i drivaksel på høyre side bak. Men det virker som slakken er inni giret bak, dvs slakk i aksling som går inn i bakdiff. Og nei har nok ikke noe garanti da det er en 2009 mod:(
cb79
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 08 Jul 2013, 23:29
Stolt fører av:

Re: ulyd polaris 850

Innlegg smaug » 15 Jul 2013, 23:31

Er det turf på den?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4 Beta
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: ulyd polaris 850

Innlegg cb79 » 16 Jul 2013, 18:24

Er ikke turf såvidt jeg kan se, kan bare velge imellom 2wd, awd og adc. Om det var turf så hadde det vel vært et valg på nevnte bryter såvidt jeg har forstått.
Har lånt verksted manual for å studere oppbyggingen nærmere. Utifra hva jeg kan se er utgående spline kun opplagret to steder, i lager og ring gear. Så nevnte slakk burde vel stamme herfra?
cb79
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 08 Jul 2013, 23:29
Stolt fører av:

Re: ulyd polaris 850

Innlegg smaug » 16 Jul 2013, 22:19

Er det ikke turf på den vil jeg tro at slakk på den ene siden var temmelig lik på andre siden også. Som du har funnet ut er det svært få deler inni der. Litt backlash er normalt. Er slakken i rotasjonsretningen, aksial eller radial retning?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4 Beta
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: ulyd polaris 850

Innlegg cb79 » 17 Jul 2013, 09:56

det er vel bare slakk ene siden, iallefall såpass at jeg ble oppmerksom på det. Litt usikker på hva det heter, men slakken er ut av akselens senter så det blir vel radial skulle jeg tro.
Utifra manualen så har vel begge akslinger felles opplagring i midten på det som heter ring gear, drevet av pinion gear. Så hvis det er slakk på kun ene siden gjenstår vel bare lager som feilkilde?. Splines kan vel ikke gi såpass mye slakk at det skulle skrangle?, tenker bare litt høyt:)
cb79
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 08 Jul 2013, 23:29
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

cron