[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - variator problemer

variator problemer

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

variator problemer

Innlegg Uvdøling » 11 Aug 2013, 21:04

hei.
min polaris big boss 800 6x6 2011 modell kjører av seg sjøl når den står i gir og på tomgang, også er den veldig tung og gire når den går. må stoppe den for og gire, da er det ikke noe problemer, vedig lett. har prøvd og bytte reim men ikke noe forskjell, ser ut som at reima ligger for langt ut i sekunder variatoren, noen som veit hva som er riktig plassering av reima i sekunder? reima ligger også innpå ytterskiva i primer mens det er "god" klaring på innersida. er det noen som kan hjelpe, eller vet hva feilen kan være?
Uvdøling
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 06 Jun 2011, 21:52
Stolt fører av:

Re: variator problemer

Innlegg Pol800aris » 11 Aug 2013, 23:11

hehe, starta en tråd for litt sida om akkurat samme problem på min Polaris.... Er din slik at den kjører skjølv heile tida? Min er det av og til serru....
Har ikkje fått muligheten å sjekke det på min enno, men kva ligg tomgangsturtallet ditt på??
Pol800aris
650ccm
 
Innlegg: 337
Registrert: 29 Des 2011, 22:44
Stolt fører av:

Re: variator problemer

Innlegg Uvdøling » 14 Aug 2013, 16:41

ja den kjørte av seg sjøl hele tida, bakover og framover. men jeg tok ut to shims som var i sekundervariator og da blei det i orden igjen.
Uvdøling
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 06 Jun 2011, 21:52
Stolt fører av:

Re: variator problemer

Innlegg smaug » 15 Aug 2013, 06:33

Det skal vel ikke være nødvendig. Reima skal være stram på de husker jeg ikke helt feil.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: variator problemer

Innlegg Uvdøling » 15 Aug 2013, 16:13

ja den skal være stram eller så funker ikke motorbremsen og den er det fortsatt, men når det var nesten en cm fra ytterkant variatorskive til ytterkant reim så ble den litt for stram.
Uvdøling
50ccm
 
Innlegg: 7
Registrert: 06 Jun 2011, 21:52
Stolt fører av:

Re: variator problemer

Innlegg smaug » 15 Aug 2013, 16:17

Da høres det ut som reima som står på er strekt og for lang.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester