[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Rar lyd i (girkasse) På Polaris sportsmann 550

Rar lyd i (girkasse) På Polaris sportsmann 550

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Rar lyd i (girkasse) På Polaris sportsmann 550

Innlegg Kjellis » 27 Aug 2013, 11:21

Hei.
Jeg håper å kunne få hjelp til noe.
Var på tur i skogen og etter en stund så begynte den å lage rare lyder.
Jge prøvde å lokalisere det, men var ikke lett.
Hørte i grunn ut som girkassen hadde gått helt løpsk.

Atven gikk som den skulle og ingenting antydet at det skulle være noe med girkassen heller.
Det hørtes ut som man hadde sand i kassa eller sand under dekselet til reima, at rett og slett reima kjørte i sand.
Da jeg tok det av, så var det reint og fint, men tok av reima og prøvde å bevege clutchen til reima og der lager det lyd.
Det som også skjer selv om den står i fri og alt så kviner den rett før den låser seg når man beveger den for hand. og den kiler seg helt fast. samme hvis jeg drar den motsatt vei så låser den seg på samme plass.
Har tatt ut tennplugg for å lette "trykket" litt men den er like trå.
Kommer en knakke lyd når den låser seg også og det virker som det kommer fra nederste del av girkassen som denne akselen som går til hjula bak går igjennom i. kan det så noe lager der eller noe annet tannhjul som kan rett og slett være ødelagt der?

Mvh Kjell
Kjellis
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 20 Aug 2011, 11:50
Stolt fører av:

Re: Rar lyd i (girkasse) På Polaris sportsmann 550

Innlegg Kjellis » 27 Aug 2013, 11:22

Og nå så prøver jeg og starte, men den kiler seg fast og vil igjen vei.
Har også tatt ut starteren for å se om det er denne, men heller ikke den er det noe i veien med.
Kjellis
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 20 Aug 2011, 11:50
Stolt fører av:

Re: Rar lyd i (girkasse) På Polaris sportsmann 550

Innlegg smaug » 27 Aug 2013, 22:00

Ta den til forhandler. Noe er galt som det ikke høres ut som det finnes en lett løsning på.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Rar lyd i (girkasse) På Polaris sportsmann 550

Innlegg Kjellis » 29 Aug 2013, 10:12

Tok å tok av dekselet til variator og lyden høres ut som det ligger en stein som hadde kilt seg.
Tok derfor av også variator og kunne ikke se merker eller noen noen ting.
Tok å startet denne uten reim eller noe på og lyden var der enda. etter det vi fant ut av så kommer lyden fra fordelingskassen som aksel kommer ut av motoren.
Er det lager der inne som kan lage denne lyden eller er det slik at det ikke er lager der og det rett og slett er noe tannhjul der inne som er gåene??
I slikt tilfellet så ville jeg tro slikt går på reklamasjon da den bare er 3 år gammel??
Har ikke skrudd opp noe der for å sjekke, men variatoren låste seg av og til og ikke ville rundt.
Men nå går den rundt men lager en hel...tes lyd.
Håper dere kan hjelpe meg med svar på dette.
Veldig frustrert ang dette da det lukter penger ut av vinduet.:(
Kjellis
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 20 Aug 2011, 11:50
Stolt fører av:

Re: Rar lyd i (girkasse) På Polaris sportsmann 550

Innlegg t90 » 23 Apr 2014, 18:18

fant du ut hva som var feil?
har slakk i girkassen på min x2 banker heilt forferdelig
skal skru den sund eller er det noe forhandler dekker siden jeg her 2012 model?
t90
150ccm
 
Innlegg: 35
Registrert: 18 Okt 2012, 18:24
Stolt fører av:

Re: Rar lyd i (girkasse) På Polaris sportsmann 550

Innlegg Tobben18 » 24 Apr 2014, 18:26

Vet ikke hva andre merker har, men mener det er 2 års garanti på min Can-Am 2013.
Er vel og avhengig av om du følger service-intervallene.
Noe som jeg konsekvent gjør som en trygghet ved reklamasjon/ feil.
Tobben18
350ccm
 
Innlegg: 98
Registrert: 26 Jul 2013, 15:06
Bosted: 5567 Skjoldastraumen
Stolt fører av:

Re: Rar lyd i (girkasse) På Polaris sportsmann 550

Innlegg smaug » 24 Apr 2014, 18:28

Det er 5 års reklamasjonsrett i Norge på ting som er ment å vare lengre enn 5 år.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron