[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Start problemer

Start problemer

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Start problemer

Innlegg Cabalero » 26 Jan 2014, 23:15

Jeg har et problem med at min 2010 polaris sportsman 850 ikke vil starte. Jeg bøyta med den for ei snau uke siden og alt var slik det skulle.
Når jeg skulle bruke den igjen i går, var den helt død, som om batteriet var tomt. Prøvde å sette den på lading, men laderen viste fullt etter 5 sekunder. Men altså like dødt batteri.
Jeg koblet på en startbooster. Og da var det fullt liv igjen (som om batteriet var fullt)
Men når jeg vrir om nøkkelen sier det bare klikk, klikk, klikk i starteren.
Jeg prøvde (etter tips fra kjente) å dunke på starteren mens jeg vred om tenninga, men fortsatt bare klikk klikk klikk osv osv.
Noen som har forslag hva dette kan være???

Takker for tips!

Øyvind
Cabalero
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 26 Jan 2014, 01:12
Stolt fører av:

Re: Start problemer

Innlegg smaug » 27 Jan 2014, 00:11

Gåent batteri?

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Start problemer

Innlegg Tobben18 » 27 Jan 2014, 09:59

Sitter klemmene godt på polene?
Målt med multimeter på selve batteriet mens motor er avslått?
Vil tro batteriet er helt fint, men er et sted mellom batteriet og startmotoren som er problemet.
Tobben18
350ccm
 
Innlegg: 98
Registrert: 26 Jul 2013, 15:06
Bosted: 5567 Skjoldastraumen
Stolt fører av:

Re: Start problemer

Innlegg Cabalero » 27 Jan 2014, 18:33

Nå har jeg målt batteriet, og det målte 11,2V. Målte startbooster og den viste 12,6V. Prøvde også med startkabler koblet opp til bilen. Men fortsatt bare klikking.
Prøvde etter søk på internett, å ta en skrutrekker mellom polene direkte på starteren. Starteren snurra som bare det, men tannhjulet gikk ikke opp.
Cabalero
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 26 Jan 2014, 01:12
Stolt fører av:

Re: Start problemer

Innlegg smaug » 27 Jan 2014, 19:23

Bytt batteri. De er jævla kresen på batterispenning.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester