[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Fremhjulsdrift Polaris 500 6x6 Big Boss

Fremhjulsdrift Polaris 500 6x6 Big Boss

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Fremhjulsdrift Polaris 500 6x6 Big Boss

Innlegg kjongard » 10 Mar 2014, 11:08

Har en 2002 mod. Polaris 500 6x6 Big Boss. Har ikke lengre fremhjulsdrift. Gearindikatorlampa ved hovedlys den lyser ikke lengre. Har lys til speedometer, men hovedlyset(H) virker ikke. Har sjekket pæren og den er i orden. Hadde brudd/kortslutning på releet som ligger nær radiatoren. Dette releet hadde smeltet litt og hadde tydelig gnag-skade på rød ledning. Begge lyslampene nederst hadde ikke lys(L). Altså skiftet ut rele, begge lampene og da kom det lys på disse igjen. Hovedlyset virker ikke. Bryter for gearvelger på styre lyser som den skal på alle innstillinger. Gearpanelet ved hoved lykt lyser ikke. Gearpanelet ved hoved lykt har ikke lyst bestandig da jeg hadde 6- hjuls drift.
Setter stor pris på forslag her.
Kjongard
kjongard
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 19 Nov 2010, 12:01
Stolt fører av:

Re: Fremhjulsdrift Polaris 500 6x6 Big Boss

Innlegg #3grina`n » 10 Mar 2014, 17:19

virker speedometer?
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Fremhjulsdrift Polaris 500 6x6 Big Boss

Innlegg #3grina`n » 10 Mar 2014, 17:21

awd er koblet igjennom speedometeret ditt, så hvis det er en krets eller noe som har gått i speedometeret ditt, så har du mest sannsyneligvis problemet der.
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Fremhjulsdrift Polaris 500 6x6 Big Boss

Innlegg kjongard » 11 Mar 2014, 07:12

Speedometeret har tatt "kvelden" for mange år siden. Jeg er ikke avhengi av speedometer til noe fartskontroll, så jeg lurer på om det går an å koble seg forbi og direkte mot- AWD?
Kjongard
kjongard
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 19 Nov 2010, 12:01
Stolt fører av:

Re: Fremhjulsdrift Polaris 500 6x6 Big Boss

Innlegg #3grina`n » 11 Mar 2014, 17:19

ja, det går fint ann å koble seg forbi speedometer, bare å koble igjennom en bryter. http://www.youtube.com/watch?v=wlfJ8escEFo
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Fremhjulsdrift Polaris 500 6x6 Big Boss

Innlegg kjongard » 11 Mar 2014, 18:54

Har sjekket byteren for AWD og den hadde strøm først da gearvelgeren sto i gear, og i reverse måtte jeg holde inne denne gule "overdrive"- knappen før strømmen kom.
Det samme gjelder for strømmen ned til fremhjulene. ATVen må stå i gear for å få strøm ned. Konklusjon: Det må nå være no nede i hjulnavet nå kanskje som ikke stemmer. Det er vel disse magnetene som ikke virker. Har ikke noe annet forslag jeg for øyeblikket.
kjongard
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 19 Nov 2010, 12:01
Stolt fører av:

Re: Fremhjulsdrift Polaris 500 6x6 Big Boss

Innlegg #3grina`n » 11 Mar 2014, 19:01

ta opp navet å se, er ikke veldig kompliserte greiene, bare vær obs på hvordan delene satt, på den gamle min så funket ikke awd fordi oljen var for gammel på navene, (10 år gammel grøtete olje) kan også være brudd i ledningen som går ned til navene også. løft atv`n opp i været med alle hjulene fri fra bakken, prøv å kjør igang da... hvis drivakslene fra frontdiff går rundt så har du garantert problemet i navene. his ikke front diff går rundt, så ville jeg ha satt en jumper/lask imellom den brune og hvite til den brune ledningen under speedometeret for å sjekke.
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Fremhjulsdrift Polaris 500 6x6 Big Boss

Innlegg kjongard » 14 Mar 2014, 14:50

Hei, det har vært litt stille om saken min, men nå er den løst. Flaut, men en påminnelse om at det ikke er bare det elektriske en bør sjekke. Vi ble enig om å gå nedover mot navene for å se der. Jeg så plutselig et hull på akslingen rett i gjennom. Skrudde av dekselet og der var akslingen bakfra glidd ut av differensial aksling fremme. Bolten hadde reist ut og heldigvis hadde inngreps-delen vandret så langt ut at den ikke var i inngrep og heller ingen slitasje på aksling. Jeg er lettet og glad for en heldig løsning av problemet. Har satt i ny bolt med 2 muttere på.
Så en stor takk til dere alle som har komt med innspill i saken!
kjongard
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 19 Nov 2010, 12:01
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester