[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Front diff problemer, 500 sportman 08 mod

Front diff problemer, 500 sportman 08 mod

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Front diff problemer, 500 sportman 08 mod

Innlegg sventore » 28 Mai 2014, 10:07

Hei, noen som har slitt med samme problem som jeg tro ?
Mistet 4x4, kan slå inn visst turtallet økes. Displayet viser at 4x4 er koplet.
Det jeg har gjort/prøvd:
Byttet krondrevet(soldrevet) og buret med rullene samt ny amaturplate..(Lokalt polaris verksted mente dette var feilen, men nei)
Omet magneten som påvirker 4x4 (innenfor ifølge verkstedboka)
Sjekket spenningen ned til magnet, ok.
Håper noen kan komme med tips og råd [hjelp]
sventore
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 28 Mai 2014, 09:51
Stolt fører av:

Re: Front diff problemer, 500 sportman 08 mod

Innlegg smaug » 28 Mai 2014, 10:32

Hvordan målte du spenningen? Med hjulene over bakken? Så fremt alt er satt sammen korrekt og riktig olje er brukt i diffen burde alt fungere hvis spenningen er til stedet.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Front diff problemer, 500 sportman 08 mod

Innlegg sventore » 28 Mai 2014, 15:14

Spenningen målte jeg ut ifra kontakten som ligger ved diffen. Får her 11,7 volt når atv`n startes og med bryter 4x4 aktivert.
Har også prøvd å frakoble kontakten og deretter sette eksternt batteri direkte til diffen.
Dette har jeg også gjort når diffen har vært åpen. Armaturplata trekkes til magneten, men vanskelig å vite om det er godt nok.?(Tydeligvis ikke)
sventore
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 28 Mai 2014, 09:51
Stolt fører av:

Re: Front diff problemer, 500 sportman 08 mod

Innlegg GEIRMM » 28 Mai 2014, 21:05

hei
sjekket din forhandler om sensoren som registrere at bakhjulene spinner var ok (med pc)
som du sikkert vet så låser ikke forhjulene/diffen seg før bakhjula begjynner å spinne/slippe.

bare en tank
Geir

2010 POLARIS RZR-S
wonder if i would drive better if the steering wheel was on the "right" side
Brukerens avatar
GEIRMM
350ccm
 
Innlegg: 97
Registrert: 05 Feb 2008, 12:02
Bosted: Stavanger
Stolt fører av:

Re: Front diff problemer, 500 sportman 08 mod

Innlegg smaug » 28 Mai 2014, 23:53

Det er ikke noe sensor som merker hjulspinn, det en mekanisk greie inn i diffen foran og hele poenget med en Hilliard diff. Har du fylt riktig olje på korrekt vis? De er veldig følsom på det.

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Front diff problemer, 500 sportman 08 mod

Innlegg sventore » 29 Mai 2014, 09:24

Ja, når bryter for 4x4 aktiveres vil jeg tro at det konstant skal være 12 volt inn til magneten som dermed suger til seg amaturplata.
Oljetypen er riktig, og jeg fyller opp til kontrollpluggen. Lufting har vel bare noe med ADC`n å gjøre ? (Det er også ADC på min Atv)
Kan magneten være svekket selv om målingen av omen holdt seg innenfor grensen tro ?
sventore
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 28 Mai 2014, 09:51
Stolt fører av:

Re: Front diff problemer, 500 sportman 08 mod

Innlegg smaug » 29 Mai 2014, 09:32

I teorien ikke siden det er en elektromagnet og det er spolen som utgjør magneten.

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Front diff problemer, 500 sportman 08 mod

Innlegg sventore » 02 Jun 2014, 08:23

Mye som tyder på at magneten er svak eller at annleggsflaten for amaturplata mot magneten ikke er plan.
Har fått tak i et nytt deksel som jeg har satt strøm på og sammenlignet motstanden amaturplata får.
Her er vesentlig forskjell. Det kjedelige er at dette dekslet ikke har opplegg for ADC`n.
Velger nok å skippe ADC`n .Nytt deksel koster ca. 4000,- kr. her i Norge.
Prisen fra usa ligger på ca. 2500,- med frakt og moms ink.
sventore
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 28 Mai 2014, 09:51
Stolt fører av:

Re: Front diff problemer, 500 sportman 08 mod

Innlegg sventore » 05 Jun 2014, 09:13

Da er diffen montert med nytt deksel(magnet).
4x4 fungerer som den skal igjen [oh yes]
Det brukte settet(art.nr:3234591) med kronhjul/ring-gir som jeg unødvendig byttet ut,
selger jeg for kr. 1000,-
Settet koster nytt ca. kr. 6000,- i Norge.
sventore
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 28 Mai 2014, 09:51
Stolt fører av:


Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester