[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - "Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

"Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

DS, Renegade, Outlander...

"Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

Innlegg emiro1 » 11 Apr 2011, 15:27

Når jeg drar til med min LTD 800, og kommer i fart over 100 så begynner den å lugge noe for J****vlig.
Litt som om en drar igjennom siste dråpe bensin, før det stopper...... Blir "kvælt" liksom, et lite sekund, også drar den til, før den "kvæler" seg nok et skund osvosvosv. [hæ]

Demper jeg farta så forsvinner denne helsikes lugginga. Dette har også skjedd et par ganger i lavere fart!

Forslag til hvor jeg skal begynne å lete?
Forgasser?

I dag kom det også en lite hyggelig melding, engine fail.....med påfølgende melding som kort og greit sier fritt oversatt: "kom deg hjem fortest mulig...."

Begynner og bli litt småbeskymra nå! [vente]
Mvh
emiro
Lykkelig eier av gromgutten
en tass på 800ccm, med for "mye" utstyr!
Blir rent forvirra jeg.....
emiro1
80ccm
 
Innlegg: 20
Registrert: 13 Aug 2010, 22:35
Bosted: Borgenhaugen, Sarp!
Stolt fører av:

Re: "Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

Innlegg smaug » 11 Apr 2011, 15:45

Hvilken modell er dette? Jeg ville ha tatt bensinpumpen ut av tanken og sjekket filteret som sitter på hele stasen. 09 og nyere har pumpen montert på oversiden og er enkel å ta ut. Eldre modeller har pumpen montert i bånn og er litt mer kødden å komme til.
Via diagnosekodene kan du se hva som feiler når motorlampen begynner å lyse bare stopp sykkelen men ikke slå av tenningen.
Forsikre deg om at nøkkelen står i "lights on" posisjon, trykk på mode knappen på instrumentet til du kommer til total engine hour, hold inn mode knappen mens du veksler mellom lang og kortlys på styret kjempefort(3 ganger på under 2 sekunder). Gjør du det riktig får du opp feilkoder evt "no active fault code" hvis det ikke er noen aktive koder. Forhandleren kan få fram gamle koder også så ta den til en forhandler om du ikke har noen aktive koder.

NB! aktive koder blir borte når du slår av tenningen.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: "Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

Innlegg emiro1 » 11 Apr 2011, 15:53

Det er vel en 08 modell, ble nesten litt usikker jeg nå. 08, eller 07? hmmmmmm......nope, ramler ned på 08! [hæ]

OK, skal sjekke ut den "feilsøkinga" via lysbryter.

Takk så mye, så lenge.....nå skal jeg hive jentungen bakpå, så skal hu dra og trene...!!! Satser på at den klarer seg et par mil til!

Kjøpte sykkelen brukt i fjor, men selger har enda ikke klart å sende meg instruksjonsboka, så jeg leter litt i blinde, med det meste.

Rune er god å ha! (dette forumet er også godt å ha. Har lest meg opp på uendleig mye her inne, dere er flinke!)

mvh
Mvh
emiro
Lykkelig eier av gromgutten
en tass på 800ccm, med for "mye" utstyr!
Blir rent forvirra jeg.....
emiro1
80ccm
 
Innlegg: 20
Registrert: 13 Aug 2010, 22:35
Bosted: Borgenhaugen, Sarp!
Stolt fører av:

Re: "Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

Innlegg smaug » 11 Apr 2011, 16:07

Instruksjonsbok kan du laste ned i PDF format på can-am siden. Bare se på owners section elns. Står ikke skrekkelig mye fornuftig i den men litt er det jo.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: "Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

Innlegg emiro1 » 11 Apr 2011, 20:22

Flott a gett.....da får jeg instruksjonsbok også da jo. Supert!

Over til engine fail:

Gjorde som du sa, og fikk beskjed om at det var ingen meldinger å hente.

MEN, etter at jeg dro av gårde med jentungen, så kom lyset opp igjen og "follow home light" eller noe i den duren kom på displayet, sammen med check engine.
Starta opp sykkelen igjen og alt var bra. Intet varsellys eller melding.
Det som så skjedde var at så fort jeg brukte bremsepedalen med litt kraft,kom vasrsellyset på. [neinei] Testet ut det der noen ganger og det samme gjentok seg, dermed kan jeg vel konkludere med at det er på tide å skifte klosser/sjekke ut bremser? [oh yes]

Ikke var det noe lugging når jeg dro på heller. Spratt lett og gæli opp i 120 kmt, uten noe lugging. Testet med en del "akselerasjontester" og sykkelen gikk som den skulle.... [vittig]

Så enn så lenge så gir jeg hele spetakelet diagtnosen "rusk i forgasser, som forsvant gjennom systemet etter litt spenstig kjøring"!

Dukker det opp igjen, så er det alltså bensinpumpen jeg bør se på!

Trenger jeg mer [hjelp] så vet jeg at her på forumet er det alltids råd få. Flotters!

Takk for hjelpen smaug!
Mvh
emiro
Lykkelig eier av gromgutten
en tass på 800ccm, med for "mye" utstyr!
Blir rent forvirra jeg.....
emiro1
80ccm
 
Innlegg: 20
Registrert: 13 Aug 2010, 22:35
Bosted: Borgenhaugen, Sarp!
Stolt fører av:

Re: "Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

Innlegg rr_a » 11 Apr 2011, 20:37

Det KAN være en eller annen sensor i motor/gearkasse som trenger en rens - møkkete sensorer kan gi merkelige utslag og feilmeldinger. (sensorene er de duppedittene som er skrudd inn i motor og gearkasse og har ledninger kobla til).
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: "Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

Innlegg emiro1 » 11 Apr 2011, 20:46

Ok, kjempe. Har hatt av dekslene i dag, og det var ikke lett og finne et sted hvor en kunne få et speilbilde, passe møkkete! Fikk fjerna en del av denne elendigheten.....

En annen ting jeg leste akkurat nå her på forumet:

Det gjaldt hvor mye "strømutstyr" en kunne hive på, før det gav negative konsekvenser. Smaug nevnte at bensinpumpen var den som dro mest strøm. Jeg har hatt lo batt på displayet de siste dager, og satt den på lading mens jeg skiftet litt olje i dag, og turen som jeg tok i ettermiddag (ble på noen mil, kjørte vel et par timer tenker jeg) var helt problemfri, med tanke på luggingen.

Mulig det dermed kan være så enkelt at den trengte litt mer "power" i batteriet? [hæ]

edit: Men egentlig så skal den vel i utganspunktet produsere mere strøm når du gasser på, så dermed blir vel løsningen med dårlig bat feil? [WHAT]
Mvh
emiro
Lykkelig eier av gromgutten
en tass på 800ccm, med for "mye" utstyr!
Blir rent forvirra jeg.....
emiro1
80ccm
 
Innlegg: 20
Registrert: 13 Aug 2010, 22:35
Bosted: Borgenhaugen, Sarp!
Stolt fører av:

Re: "Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

Innlegg smaug » 12 Apr 2011, 01:31

Hvis batteriet ditt er i orden så er det ingen problemer med småkjøring, vinsjing osv. Er den derimot nær døden, blir plutselig alt veldig vanskelig og køddent. En skikkelig topplading med en god lader feks en Ctek 3600 eller bedre vil nok gjøre susen.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: "Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

Innlegg emiro1 » 14 Apr 2011, 20:28

Jeg må vel nesten krype litt, og fortelle hva som var feilen. Det kan jo kanskje muligens skje at andre en eller annen gang i fremtiden opplever det samme.

Alle vet jo at kjøring medfører litt vibrasjon, både her og der. Litt dårlig og rask vårklargjøring er min noe flaue begrunnelse for at batteriets poler stort sett fikk lov til å slippe å ha ledninger koblet til seg. Ledningene, både + og - satt rett og slett ikke skrudd til......det var nesten så de hang og slang!!! [hjelp] [neinei] [neinei]

Jaja, nå går`n som en kule igjen ihvertfall..... [oh yes]
Mvh
emiro
Lykkelig eier av gromgutten
en tass på 800ccm, med for "mye" utstyr!
Blir rent forvirra jeg.....
emiro1
80ccm
 
Innlegg: 20
Registrert: 13 Aug 2010, 22:35
Bosted: Borgenhaugen, Sarp!
Stolt fører av:

Re: "Luggær" over 100 kmt. Ideer til hva som er feil?

Innlegg smaug » 15 Apr 2011, 10:53

Det er ganske vanlig feil så det er ikke noe å være flau over.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron