Variatorreima sleit!

DS, Renegade, Outlander...

Variatorreima sleit!

Innlegg Frammatekaren » 19 Jan 2012, 22:36

Variatorreima takka for seg i går, langt oppe i en skogsvei selvfølgelig. Men ikke nok med at den sleit, men den lagde hull i variatordekselet, ødelagde pakninga rundt samt at det haglet små gummibiter og noe som kunne minne om glava ut igjennom utluftingen.

Syns å ha lest at originalreima er den beste? Hva ligger disse på i pris?

Dekselet hadde også slitemerker ett par steder invendig, ligger det så nært at det kan ta borti hjula? La merke til det en gang jeg åpnet opp for å sjekke etter vann.
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm

Stolt fører av:

Re: Variatorreima sleit!

Innlegg rr_a » 20 Jan 2012, 07:07

Originalreima har brukt å ligge på rundt 700 kr +/- -og ja, den er den mest holdbare.
Du må ha hatt et fryktelig turtall dersom reimbitene klarte å skyte seg gjennom dekslet...? "Glavaen" er trolig trådene som er inni reima - de har en tendens til å vikle seg inn i alt i variatoren dersom reima exploderer.
Slitemerker i deksel - det er ikke veldig god plass innenfor deksel men god nok til at alt som roterer ligger fritt. Ta med deg det som er igjen av deksel til forhandleren din og be ham se på det. Har du noen gang hørt ulyder fra variator om at noe subber borti? (gjennom bulderet av rotaxen og normallydene fra variator?)
Husk.. ut på tur, aldri sur med EKSTRA reim til variatoren. (og verktøy til å bytte den med da). Reimer har en tendens til å ryke på feil tidspunkt...
rr_a
GIF Meister Ændersen

Innlegg Frammatekaren » 20 Jan 2012, 11:32

Hadde ikke noe voldsomt turtall, rundt 4000 vil jeg tro, men stoppet den kanskje litt for seint... Har ikke hørt noen "ekstra" lyder nei. Det er ved hjulet på gearkassa det slitajsemerket. Der var ett lite hull som jeg tettet her tidligere i vinter da det kom inn litt vann der. Så der var nok ett svakt punkt som gjorde at når reima ekspolderte så blei det hullet utvida og det tøt ut trådrester.

Ja, har jo skulla bestilt ekstra reim nå en god stund, men har dessverre ikke kommet så langt. Så nå blir det kjøpt inn 2! Litt verktøy er alltid med :) Skal ha den på service 31. januar så får se hva di sier om saken da.
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm

Stolt fører av:

Innlegg gass » 21 Jan 2012, 08:40

Når ryker normalt reimene, alså ca hvor mange timer/km snakker vi om før de normalt bukker under?
Har 2010 mod som er gått ca 3000km/ 350 timer, trenger jeg handle inn reim og ha liggende ?
Can Am LTD 800 outlander 2010
Brukerens avatar
gass
500ccm

Stolt fører av:

Innlegg rr_a » 21 Jan 2012, 10:04

rr_a
GIF Meister Ændersen

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester