Side 1 av 3
Outlander 6x6 1000

Skrevet:
15 Nov 2014, 12:31
steto
Hei, har Vært og prøverkjørt en outlander 6x6 1000 T3. Skal brukes i skogen primært til tømmerkjøring, men også til diverse på småbruket. Noen som har input på om jeg heller burde gått for en 650?
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
15 Nov 2014, 16:57
smaug
En 650 4-hjuling? Tja, lasteplan er jo jævla praktisk da.
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
15 Nov 2014, 20:55
steto
Tenkte 6x6:)
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
15 Nov 2014, 20:58
smaug
Kommer bare i 1000cc vel?
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
15 Nov 2014, 22:07
HaHeHa
2015 modelen kommer som både 650 og 1000cc
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
15 Nov 2014, 22:26
steto
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
15 Nov 2014, 22:33
smaug
Se der ja. Ja jeg hadde kjøpt 650. Får jo ikke utnyttet 1000en likevel som T3 registrert.
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
16 Nov 2014, 16:33
John_A
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
16 Nov 2014, 17:47
smaug
Hvem i all verden drar så tungt på vei annet enn i sære tilfeller? Har dratt 1000kg campingvogn med Polaris 500 6x6 og det gikk fint, saken er jo at man ikke har nødvendig bremsekraft og egenvekt til å håndtere slike vekter hvor ekstra kraft er tema. Det er nedover som er problemer selv på en 500.
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
16 Nov 2014, 23:10
John_A
Et tilfelle kan være når man kommer ut av skogen med vedlass og har litt kjøring på vei med motbakker for å komme hjem.
Can-Am Outlander 1000 6x6 t3 kan i følge vognkortet trekke henger inntil 750 Kg men jeg kjenner at det er godt med den effekten den har i slike tilfeller.
Noen av oss bruker disse maskinene til å utføre ett arbeide og ikke til lek og jeg har egen om ikke daglig så minst ukentlig erfaring med 1000 6x6.
Så når du velger å komme på banen med ord og vendinger som sært så får du svar på tiltale.
Hvem i all verden er du som skal bestemme hva som er sært for oss andre brukere?
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
16 Nov 2014, 23:26
smaug
Si uvanlig da eller sjeldent(for de fleste). En 650 eller 500 for den saks skyld klarer det samme helt utmerket, bare ikke i samme farten og det er i mine øyner fornuftig å begrense farten når lasten potensielt kan være nesten dobbelt så tung som kjøretøyet. Mtp plomberingen er forskjellen liten på de motorene i praksis. Prisforskjellen er jo ikke ubetydelig her heller.
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
17 Nov 2014, 10:02
HaHeHa
Må si meg enig med Smaug, 650 med 64hk er har mer en nok krutt til å dra det meste.
Har selv hatt knappe 2000kg etter min gamle outlander 400 max, kjørte ca 7km.
Tro meg det er ikke kreftene som er grunnen til at jeg ikke vil anbefale noen å gjøre det samme, for til tross for litt bakker og bare 32 hk hadde 400en ingen problemer med å dra lasset hjem.
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
17 Nov 2014, 15:19
steto
takker for input. Jeg skal bruke den kun på gården. Tipper det er stigning(motbakke) på mellom 10-15% I 100-150meter hvor mesteparten av tømmer skal fraktes. Ellers brukes til forefallende arbeid. Ikke på vei:)
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
20 Nov 2014, 23:25
Kawaprairie360
Seg har lest meg opp på rotax motorene (regner med at denn også har det siden det er can-am) og det viser seg at 1000 ccm motoren går fort i stykker, den har mye kraft men bruker deler er det mange som sier. men man kan jo lure hvis man bytter olje jevt utover kanskje di holder lenger?
Re: Outlander 6x6 1000

Skrevet:
20 Nov 2014, 23:37
smaug
Hvor har du det i fra? Tenker du på 995SDI motoren kanskje? V-twinen er meget driftsikker og er bla et populært alternativ for Yamaha Rhino eiere når Yamaha motoren kneler som ikke er uvanlig.