Jeg har en Can-am 400, 2013 modell. Jeg har fra dag 1 syntes at kvaliteten var noe tvilsom, det har vært mange små ting jeg har måttet rettet på, men det elektriske synes jeg er en stor vits, masse små ting hele tiden, alt fra irr på koblinger til dårlige rele. I dag gikk tenningslåsen istykker, jeg åpnet den, selv om jeg har garanti, men jeg ville ikke vente på ny...det jeg så inni skuffet meg. Printbrettet inni var ødelagt av korrosjon, men jeg fikk no lappet det sammen slik at det fungerer noen dager. Denne atv'en har aldri vært trerrengkjørt, og har stått under tak store deler av sitt liv. Jeg kjøpte den som overligger for under 1 år siden. Det som skuffer meg er alle småfeilene som har oppstått på denne korte tiden, og jeg tenker med gru på hvordan de neste 10 årene blir......for jeg hadde tenkt å eie den lenge. Er det noen flere som har opplevd lignende?
Vurderer jo å selge denne for å unngå problemene som etterhvert vil komme.
Jeg har brukt denne atv'en mye til fiske langs elven her jeg bor, så den har jo vært i bruk i regnvær, og selvfølgelig stått ute under fisketurer. Så regn har den fått på seg, men det bør den vel tåle.
Her er noen feil jeg kommer på i farten.
Bremsene lager en forferdelig skrangle lyd.
Tapper strøm.( Rele som hang)
Startproblemer(irr på kontakter)
Mye ulelyd under kjøring(diff forran og bak)
Slakk i styring etter 1200 km.
Hjullager ødelagt etter 1000 km.
Tenningsbryter ødelagt etter 1200 km
Olje peilepinne (plastgjenger som er vanskelig å gjenge inn)
Fukt i speedometer.
Støv/irr i display speedometer
Blinkerele som trekkervann og korroderer.
Brytere på venstre hånd virker dårlig, mulig begynende korrosjon der også.