Side 1 av 1

Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 10 Jul 2011, 10:19
lynxmann
Litt tekniske spesifikasjoner: mere bilder ligger på Aurora wheelers.

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 10 Jul 2011, 13:25
pajlabb
Spørs om den kommer til Norge da, er morro at 1000 blir lansert !!

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 10 Jul 2011, 13:45
lynxmann
At den kommer i en eller annen versjon er jeg nokså sikker på, dette er også neste generasjon Outlander med ny ramme, fjæringer og en del andre oppdateringer som er forbedringer av ting som har vært ok men kunne vært bedre på dagens maskiner.

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 10 Jul 2011, 14:15
E.F.I
Hva skjedde med designeren ?

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 10 Jul 2011, 18:14
smaug
Må vel være litt enig med E.F.I. at den ble litt rar i fronten, men jeg hadde glatt byttet og jeg ser absolutt fordeler med måten den er designet på. 1000cc gitt. Fy fela sier jeg bare. Siden Commander 1000 kommer til Norge som MC, vil nok også denne gjøre det men prisen vil blir helt sinnsyk er jeg redd.

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 10 Jul 2011, 19:52
E.F.I

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 10 Jul 2011, 20:38
lynxmann
Utseende kan jo alltid diskuteres men jeg synest den ser ok ut, faktisk vil jeg si at fronten minner meg om en krysning av Polaris sin XP og en Grizzly.

Fordelen med at fronten ikke smalner av som på dagens maskin er jo bedre beskyttelse mot sprut.

På tirsdag reiser jeg til Montreal og i løpet av uken får jeg prøvekjørt disse noe jeg ser frem til [grøntsmil]

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 10 Jul 2011, 22:08
pajlabb
Syns tydelig jeg ser skiver ved felgene på Outlanderen og at akslene bak er rette og ikke bratt vinkel på spreng skissefoto.

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 11 Jul 2011, 07:58
smaug
Etter å ha lest litt:
Den får helt nye bremser foran og bak. Outlander får tre bremseskiver men de er alle plassert ut ved hjulene og det er to stemplers caliper(endelig skikkelig bremser mao). Renegade for samme opplegg men fire skiver.
Annet enn at hjulopphenget foran er nytt pga bremsene(de gjorde det ikke enkelt å bare satt på Renegade forstilling for å få outboard bremser) bl.a., har jeg ikke funnet ut så veldig mye om de.
Bilde

Bak derimot har de nå kuttet ut stabilisator i form av torsjonstaget og heller montert en av tradisjonell type med linkarmer og tverrstag. Det er opphenget til stabilisatoren som ser ut som drivakslene til hjulene på bildet.
Bilde

Bakdiffen er visstnok fra Commander og det samme er girkassen(litt usikker nå), men så sies det. Motoren får oljekjøler(som Commander har) og mellomakselen fra motor til frontdiff er nå helt rak uten kryss. Renegade og Outlander G2 har nå helt den samme chassiet, det finnes ingen forskjeller.
Synes også det var pornofett med integrerte LED lys i vindskjermen! Konge.
Det som var mindre konge er bagasjebrett i plastikk. Blæææ!
Det superkjipe er at Max versjonen ikke kommer med G2 chassis i år i allefall. Det suger hardt ellers hadde det vært stor fare for at jeg hadde vært over telefonen til Moflaten NU!
Jeg er også veldig spent på hvordan hjulopphenget foran er i forhold til hjulvinkler. Hvis den har positiv camber som alle med servo har hatt hittil, sliter man litt med en enkel fiks på det siden jeg tipper at det ikke er snøball sjangs i helvete at de passer.

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 11 Jul 2011, 07:59
smaug

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 11 Jul 2011, 14:54
danilo0702
pga uteliggende bremseskiver skal BRP også ha nye adapter om å kjøre med bilfelger. De originale BRP adapter passer ikke i det hele tatt. Det vil bli det samme drit som på renegaden

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 11 Jul 2011, 22:27
Mæjus
Hmmmm. Etter min menig så synes e Can-Am har tapt seg litt når det gjelder utseende på denna. Synes de har stjelt litt for mye design av Polaris og Artic-cat å samtidig slengt i litt "Kina-Look" [hæ]
Blir nok ikke til å havne på min ønskeliste [grøntsmil]

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 11 Jul 2011, 22:37
smaug
Når jeg sitter å ser på fronten, synes jeg den for så vidt er kul nok, men det er liksom ikke Can-Am front. Er litt der at jeg synes at hvem som helst av de andre merkene kunne ha hatt den fronten og det ville vært "faen det var kult", men ikke på Can-Am..Blir spennende å se de i levende live selv. Kanskje inntrykket endrer seg da.

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 12 Jul 2011, 08:55
Mæjus

Re: Skal man være værst så er det på tide og bytte maskin:)

InnleggSkrevet: 13 Jul 2011, 18:41
smaug
Nå har jeg funnet ut hva som er gærnt med fronten på den nye outtyen. Fangeren er helt på trynet rett og slett. En bajafanger slik Outty xxc har, hadde passet mye bedre det nye G2 chassiet. Jeg vedder på at i 2013 vil det komme en XXC utgave med G2 chassis som kommer med utstyr slik XXC'en er i dag.

Det passer rett og slett ikke med en fanger som omringer lampene. Arealet rundt lampene er så lite at det ser ut som fangeren stikker ut alle veier uten å blende inn skikkelig. En fet Bajafanger(helst i stål) hadde vært helt porno tror jeg. Noen som er god på Photoshop her?