Slitt CVT på min Outlander 400

DS, Renegade, Outlander...

Slitt CVT på min Outlander 400

Innlegg skogsnissen » 26 Nov 2011, 21:33

Hei!
Hadde ein liten inspeksjon på min nyinnkjøpte Outlander i dag, og tok av CVT dekselet for å se litt nærmere på den. Det det var veldig reint og fint, men reima hadde sprekker på innsida. Det var og ein del slite-spor i aluminiumen. Er det "farlig" med slitespor?? Kan dei pussas vekk?? Såg og at vektene hadde tydelige merker etter rullane. så regner med at dette må skiftas. ATV er gått ca 12000km, derav veldig lite i terreng.
Kor er luraste plassen å handle deler?? Tenker på ny reim og vekter, men trenger eg meir??
Takker for eit kjempebra forum!! [smiil]
skogsnissen
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 16 Okt 2011, 09:57
Bosted: ODDA
Stolt fører av:

Re: Slitt CVT på min Outlander 400

Innlegg rr_a » 27 Nov 2011, 06:23

rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: Slitt CVT på min Outlander 400

Innlegg skogsnissen » 27 Nov 2011, 10:14

Takker for den gode reperasjonsbeskrivelsen!! [smiil]
Lurer og på kor mye luftrykk eg bør ha i mine Baja Cross dekk.
skogsnissen
80ccm
 
Innlegg: 27
Registrert: 16 Okt 2011, 09:57
Bosted: ODDA
Stolt fører av:

Re: Slitt CVT på min Outlander 400

Innlegg Decca1226 » 27 Nov 2011, 10:39

Som Meister Ændersen skriver - 8mm bolt eller gjengetstang til å splitte de kone platene i sekundær variatoren (den bakre) slik at reimen blir slakk nok til å tas av.
gjengestangen bøyer du i 90 grader de siste 20 -30 cm av stangen slik at den blir som sveiv (håndtak)
gjengestang på 1 meter finner du f.eks på biltema : art nr 19387 :
NB! bruk kun håndkraft på dette - du kjenner godt når stangen bunner og platene i variatoren er helt adskilte.

Mer info i denne tråden :

Arild
Bombardier Outlander MAX XT 400 2006.
Kymco MXU 250 2006.
Decca1226
250ccm
 
Innlegg: 68
Registrert: 15 Jun 2007, 00:03
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron