[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - 800

800

DS, Renegade, Outlander...

800

Innlegg atko » 25 Mar 2014, 21:09

Jeg sitter og vurderer å kjøpe meg en 800. Men lurer litt på hva jeg burde velge. Jeg har ikke hatt atv tidligere men hørt mye positivt om akkurat Can am 800. Jeg skal bruke den på både vei og terreng, så den må være registrert som mc. tenkte meg en 2010/2011mod. burde jeg gå for en LTD eller xt-p? alle tips hjelper [hjelp]
atko
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 25 Mar 2014, 21:02
Stolt fører av:

Re: 800

Innlegg smaug » 25 Mar 2014, 21:29

LTD er en finfin modell med luftfjæring bak og GPS noe som funker brillefint her i Norge også(Garmin Zumo) men vær klar over at en ATV er ikke en MC på noen måter selv om den er registert som det. Du har ikke i nærheten hverken fartsressurser eller kjøreegenskapene til en MC pluss mer vedlikehold og slitedeler. Outlander Max(2 seter) 800LTD er noe av det bedre på markedet men husk at det er først og fremst et terrengkjøretøy. Det er der den trives best. Gode all terrain dekk anbefales på det sterkeste som feks Maxxis Ceros i 26x9R12 og 26x11R12(bruker da originale felger som jeg mener er best pga korrekt innpress), mange bruker 14" og 15" felger også med godt hell og skal man utelukkende kjøre på vei er nok det best.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: 800

Innlegg atko » 25 Mar 2014, 21:44

Jeg har skjønt at det ikke er det samme som mc men et godt alternativ om man vill ha et kjøretøysom trives litt utenfor asfalt også :-D om man velger en LTD hva er det man bør sjekke når man er ute og ser på dem?
atko
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 25 Mar 2014, 21:02
Stolt fører av:

Re: 800

Innlegg gass » 25 Mar 2014, 22:06

Har 2010 mod av nevnte doning og har hatt den nå i snart fire så og si feilfrie år.
Eneste å sette fingeren på var en bryter (til 4x4) som var lekk og tok inn vann.
Fikk ny av forhandler (Moflaten) uten å engang måtte sende inn den gamle.
Ellers bare glede og lykke i ca 5000km nå

[smiil] [oh yes]
Can Am LTD 800 outlander 2010
Brukerens avatar
gass
500ccm
 
Innlegg: 254
Registrert: 19 Mar 2011, 21:38
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: 800

Innlegg Runer » 02 Apr 2014, 21:54

Her en 10' mod outlander xt-p. Kjempefornøyd.jeg har ikke luftfjæring og har heller ikke savnet det,men det er sikkert en fordel når en først har hatt det.
Bare pass på att du kjøper 10 mod eller nyere så du får servo.
Runer
80ccm
 
Innlegg: 21
Registrert: 13 Jul 2013, 10:51
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester