[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

DS, Renegade, Outlander...

Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg aleksander8 » 06 Jun 2014, 23:31

Hei gutta, lenge siden jeg har vært innom forumet her nå. Renegaden jeg hadde før ble solgt til fordel for skolegang. Men nå er skolen ferdig og jeg er sugen på fart og spenning igjen :)

Denne gangen har jeg lyst på en sak med manuell gir, har sett litt på raptor 700 men den er litt daff for å være en 700? har også sett på Polaris Outlaw og Can-am DS, men DS har vel ikke revers? hadde jo vært kjekt å ha muligheten til å rygge..

Hva har jeg å velge mellom når jeg skal ha den registrerbar? Suzuki ltr er vel den som går best i 450 klassen men den er vel ikke mulig å få skilter på.

Noen som har innspill og gode råd å komme med? jeg er på tynn grunn når det gjelder quad :)
aleksander8
800EFI
 
Innlegg: 695
Registrert: 30 Jun 2008, 19:19

Re: Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg oes76 » 06 Jun 2014, 23:53

Hva med KTM 525xc på hvite skilt. Etter hva jeg har hørt er det noe av det råeste med skilt. Har personlig aldri vært borti dem selv men det virker rått... [smiil] .

Nærmere sagt en sånn: http://www.finn.no/finn/mc/atv/object?f ... rough=true
Eneste er at jeg tror de krever en del mer vedlikehold generelt en for eksempel renegade. Lykke til med kjøp..... [oh yes]
Kjør den som om du har stjælt den....:)
oes76
50ccm
 
Innlegg: 6
Registrert: 16 Mai 2012, 16:52
Stolt fører av:

Re: Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg smaug » 08 Jun 2014, 10:25

Alle i 450-500 klassen krever jevnlig vedlikehold og er overhodet ikke laget for kjøring til og fra butikken. De er laget for banebruk og så er det gjort småting for å få de veigodkjent. Skal man ha noe skikkelig hårete kjøper man en E-Atv, men de ser jeg at det er få av til salgs på Finn. Yamaha Raptor 700 er ikke laget for banebruk men fritidskjøring og har mye mindre vedlikehold. Den er tyngre, lengre og latere enn 450'ene men også mye mindre krevene å ha.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg Vangsjelding » 18 Jun 2014, 11:07

Kjører ktm 525, og lover deg det er ingen orginal maskin som holder følge, den har også revers, raptor 700 er ganske daff, en trimma 450 drar vist lett ifra ryktes det, skal man ha det råeste er det ktm 525 som gjelder!


Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM 525 XC, 12
X Can Am DS 450X, 09
Can Am Traxter 500 MAX, 05
Kina 110, 10

X Eton 50 08

Lynx RS 600
Ski doo Summit 600
Vangsjelding
400ccm
 
Innlegg: 139
Registrert: 29 Apr 2011, 22:16
Stolt fører av:

Re: Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg aleksander8 » 19 Jun 2014, 21:02

Takker for svar gutter, frister med ktm 525 ja :) hvordan er det med vedlikehold på denne? oljeskift hver 10 time osv?

stemmer det at polaris outlaw har samme ktm motoren?
aleksander8
800EFI
 
Innlegg: 695
Registrert: 30 Jun 2008, 19:19

Re: Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg smaug » 19 Jun 2014, 22:12

Ja det stemmer men i Polaris er motoren tunet ned med annen luftfilterboksen bla slik at den har ca 8hk mindre.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg Vangsjelding » 20 Jun 2014, 07:20

Jeg kjører oljeskift på 20 timer, ser grei ut olja etter det, luftfilterboksen er ganske åpne å drar inn en del dritt, tenker å bestille meg en. Filtersokk som tar unna mye a det. Ellers virker alt veldig greit ;) kjører mye skog jeg da, mulig der jeg får inn løvetsndritt å anna vas.


Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM 525 XC, 12
X Can Am DS 450X, 09
Can Am Traxter 500 MAX, 05
Kina 110, 10

X Eton 50 08

Lynx RS 600
Ski doo Summit 600
Vangsjelding
400ccm
 
Innlegg: 139
Registrert: 29 Apr 2011, 22:16
Stolt fører av:

Re: Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg aleksander8 » 08 Sep 2014, 10:56

Da ble det en ktm 525 på meg. duverden for en maskin, renegade 800 som jeg hadde før var jo reine latsabben i forhold :D

servicemanualen var interressant lesning, stempelbytte og bytte av alle lagre i motor på 90 timer [WHAT]
aleksander8
800EFI
 
Innlegg: 695
Registrert: 30 Jun 2008, 19:19

Re: Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg smaug » 08 Sep 2014, 11:06

Jepp. Det er to forskjellige verden. Det du nok kommer til å legge merke til er at selv om ktm'en føles helt vanvittig mye sprekere enn en Renegade 800, er forskjellen veldig liten i dragrace og i fart. Variatordriften i en Renegade får den til å føles mye mindre potent mens sannheten er at nettopp variatordrift gjør at motoren alltid henter ut effekten der motoren yter mest.
Servicekostnadene er i en helt annen verden på en quad og dette gjelder ikke bare ktm'en. Jeg hadde basert på å gjøre jobben med stempelbytte osv hver vinter eller annen hver vinter alt ettersom hvor mye du bruker den. Ikke drøy dette ut fordi kjøres det for lenge blir kostnaden astronomisk i forhold til det det kunne være.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg aleksander8 » 09 Sep 2014, 22:11

Ja renegaden og går jo godt, ingen tvil om det, 0-120 på 8 sekunder mener jeg å huske..

er det noen som vet hvorfor KTM sluttet å selge denne som veireg? lurer nesten på om det har kommet regelendringer i senere tid som er til hinder for disse quadene, can-am har jo droppet DS450 som veiregistrerbar sykkel også.
aleksander8
800EFI
 
Innlegg: 695
Registrert: 30 Jun 2008, 19:19

Re: Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg smaug » 09 Sep 2014, 23:22

Tror markedet er veldig lite rett og slett. Er vel nesten bare T3 traktorer som blir solgt av de andre typene.

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hvilken quad for vei går best? tips til kjøp av quad?

Innlegg Vangsjelding » 13 Sep 2014, 23:50

Den 90 timers service du nevner er tiltenkt konkuranse gutta. Vet de bytter stempel allerede på 60 og, en grei pekepinn og "info henter" er sm gutta på exc, der kjører alle mye likt som en vei regga 525 xc, en del harde pådrag men likevell mye rolig, det blir ikke prioritert stempelbytte i den verden, oljeskift hver 10 time og ellers smøre alle nippler, holde kjede stramt og smurt og et rent luftfilter, så holder maskin "evig"
Kos deg med den quaden, en herlig doning! Har den selv[WINKING FACE]


Sent from my iPhone using Tapatalk
KTM 525 XC, 12
X Can Am DS 450X, 09
Can Am Traxter 500 MAX, 05
Kina 110, 10

X Eton 50 08

Lynx RS 600
Ski doo Summit 600
Vangsjelding
400ccm
 
Innlegg: 139
Registrert: 29 Apr 2011, 22:16
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

cron