[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Can-am 500 ta service selv ?

Can-am 500 ta service selv ?

DS, Renegade, Outlander...

Can-am 500 ta service selv ?

Innlegg 1983 » 11 Jul 2014, 09:01

Har en Can-am 500 max outlander, 2010mod som jeg tenkte å ta service på selv.
Noen som vet hvilke oljer jeg trenger ? (og mengde?)
Tenkte å skifte på motor, gir og akslingene.

Bør vel kanskje bytte plugger også ?
1983
50ccm
 
Innlegg: 8
Registrert: 09 Jul 2014, 08:51
Stolt fører av:

Re: Can-am 500 ta service selv ?

Innlegg smaug » 11 Jul 2014, 09:36

Motoren skal ha 2,0-2,2 liter 5w-40 helsyntetisk olje. Jeg bruker Castrol Magnatec C3 5w-40.
Giret skal ha ca 400ml 75w-140 helsyntetisk girolje, jeg bruker Castrol Syntrax Long Life 75w-140.
Front diff og bakdrev kan sikkert helt utmerket bruke samme olje som i giret men BRP sier at 75w-90, altså vanlig girolje som de fleste biler skal ha er anbefalt.
Jeg har brukt Castrol Syntrax 75w-90
I front diff går det 500ml og i bakdrev går det bare 250ml. IKKE OVERFYLL!!! I bakdrev skal ikke fylles til det kommer ut av påfyllingshullet, oljenivået skal være 25 til 32mm cm under ellers vil du få problemer med at tetteringer ikke holder tett.

Akslinger bruker jeg lagerfett, NLGI 2 viskositet og lithium basert. Jeg bruker FAG Arcanol Multi 2 men vanlig lagerfett kjøpt på felleskjøpet duger helt utmerket. IKKE bruk MOS2 tilsatt fett på kryss. Smør sånn passe ofte, ikke hele tiden, faren for å presse ut tettingen på nålelagrene er større da. Kryssene er i prinsippet tette og tåler både vann og gjørme men etter en helg med vann og gjørmekjøring kan det være greit å gi et lite pump i hvert kryss for å evt presse ut den dråpen med vann som har forvillet seg inn. Lager generelt skal ikke smøres for ofte, jevnlig og passe mengde er best.
Plugger er ikke noe å tenke på før etter minste 15000km.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest