[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Bråk med Outlander 800

Bråk med Outlander 800

DS, Renegade, Outlander...

Bråk med Outlander 800

Innlegg Leggen » 08 Aug 2014, 05:50

Heisan.

Jeg har hatt en 800 i et par mnd nå, og syns drivverk bråker fryktelig når jeg kjører fort.!
Skulle ikke tro det var en dråpe olje eller fett noen steder. Er dette normalt??

Mvh
Leggen
Leggen
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 31 Jan 2014, 20:24
Stolt fører av:

Re: Bråk med Outlander 800

Innlegg per-ulv » 12 Aug 2014, 21:10

Hei.
Spør om det samme.!!
Har en 05 outlander 400ccm. Låter mye fra fronten.. Verre jo fortere jeg kjører, har gått ca 5000 km,
Jeg har hattt den ca 1,5 år skiftet alt av oljer, bare for og prøve noe.. [geek]
Men støyen fra fronten er like ille som motorduren [pc crap] [pc crap] , prøvde og trille ned en lang bakke(3km) uten motoren i gang, og da låt det værst når jeg bremset...?? Kunne kanskje minne om drivaksel ledd lyd..
Skal dette være sånn,, alt virker tett og fint, maskinen er pent brukt og i skjønneste orden ellers, men synes det er plagsomt når det høres ut som du har med et pukkverk i full drift ut på tur.. [klippe]
per-ulv
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 18 Aug 2008, 20:39

Re: Bråk med Outlander 800

Innlegg smaug » 13 Aug 2014, 12:02

Vanskelig å svare på hva som er normalt og hva som ikke er det så lenge man ikke hører lyden selv. Ja, de bråker litt og kilden er giret som bare har tverrskåret tannhjul. De tåler veldig mye bruk og misbruk men prisen man betaler for det er altså støy. Noe av årsaken er nok at normal bruk av disse maskinene i resten av verden er i terrenget hvor kjøring rundt 80kmt bare skjer over korte perioder. Hvis lyden høres ut som uling og virker å komme fra motor/variatorer en eller annen plass er det helt sikkert giret som lager lyden og det er normalt.
Kommer lyden foran som beskrevet her er det noe annet. Kanskje dekkstøy?
Krysset i mellomaksel kan jo selvsagt lage lyder og da bør det være forskjell om man bruker 4wd eller ikke. Variatorene lager også litt ulyder fordi de drar inn store mengder luft som sirkulerer gjennom variatorhuset.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Bråk med Outlander 800

Innlegg 2mhaaland » 13 Aug 2014, 15:19

Har ein can-am 400 outlander 2012 reg. 2013 som eg bruker mykje på veg til/frå skogsveger. Må bruke ørepropper pga. Støy ved hastigheter over 60-70 km/t uling fra variator/girkasse og sannsynligvis dekk. Har godtatt at ein må leve med dette.
Brukerens avatar
2mhaaland
450R
 
Innlegg: 212
Registrert: 18 Okt 2013, 19:49
Stolt fører av:

Re: Bråk med Outlander 800

Innlegg smaug » 13 Aug 2014, 15:30

Atv generelt er ikke støysvake nei. I forhold til snøscooter er det rene rullende støyfabrikken.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Bråk med Outlander 800

Innlegg per-ulv » 13 Aug 2014, 17:17

Hei Smaug.. Virker som du har greie på disse tinga..
Jeg kjører på org can am hjul.. Det er ikke disse som bråker, lyden er helt lik på grusveg, men vet du om det er rettskårene
Tenner i framdiff? Da kunne jeg prøvd annen girolje fra omega eller lign..vis det er derifra lyden kommer.lydens hastighet følger hjulene.. Er bilmekaniker så har litt øvelse på og høre etter Lyder...
Er irritert på noen unge her i huset som flyr med proppene i øra hele tida, og er umulig og få kontakt med..
Så vil helst slippe og begynne med det.. [vittig]
Ang atv merker,, har du prøvd noen som er mere stillegående en andre
per-ulv
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 18 Aug 2008, 20:39

Re: Bråk med Outlander 800

Innlegg smaug » 13 Aug 2014, 17:41

Er hypoid gir foran og der skal det ikke være ulyd. Spørs om du ikke har en litt løs senterbolt mellom kryss og diffen.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Bråk med Outlander 800

Innlegg per-ulv » 13 Aug 2014, 21:31

Hvis du mener bak, så er det nok ikke det.. Har akuratt byttet kryss i bakre mellomaksel, brukte litt loctite på de to skruene.. Det var det og orginalt, ..
per-ulv
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 18 Aug 2008, 20:39

Re: Bråk med Outlander 800

Innlegg Leggen » 15 Aug 2014, 05:50

Heisan.

Det for bare bråke, morro er det ihvertfall!!

Leggen
Leggen
250ccm
 
Innlegg: 53
Registrert: 31 Jan 2014, 20:24
Stolt fører av:

Re: Bråk med Outlander 800

Innlegg Proxor » 24 Aug 2014, 04:38

har en outlander 400 max xt, merker bare til det på sakte fart, når eg paserer 50km/t forsvinne det hoss meg.
Brukerens avatar
Proxor
80ccm
 
Innlegg: 18
Registrert: 07 Apr 2013, 03:26
Bosted: Florø
Stolt fører av:

Re: Bråk med Outlander 800

Innlegg smaug » 24 Aug 2014, 08:28

400'ene har en helt annen girkassenløsning.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester