[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Breeze 125
Side 2 av 3

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 28 Aug 2015, 12:01
2mhaaland
Det kan jo være at kjeden for kam/ventiler er defekt og forskipler tenningstidspunktet. Forutsatt at det er 4-takts motor. :-)

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 28 Aug 2015, 16:07
koda1987
Ja er en 4 takter:) tok opp dekselet å så på kjedet, det så helt ut. Satte på ei pipe å dro rundt kjedet å allt så bra ut. Men mens jeg dro rundt kjedet så kjentes det litt løst ut inni der. Kan det være et lager som har gått?

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 28 Aug 2015, 19:46
2mhaaland
Det er sikkert en kjedestrammer på vegen frå veivakselen til kamaksel. Kan jo være den som er defekt og gjør at ting forskyver seg. ( tidspunkt for ventilåpning etc.) da vil den jo ikkje starte. Prøv å finne tegninger av motoren på nett å sjå på oppbygging av motor. Rart at du fann kuler.

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 28 Aug 2015, 19:57
Håkon
Eg og tenker at kula er et tegn på registerhavari eller noe sånt, men med startgass trenger man ikke kompresjon for at det skal starte. Å helle bensin inn i plugghullet gjør bare vondt værre da pluggen drukner og ikke vil gnistre. Dysen(e) spruter bensindamp blandet med luft som antennes og ikke ren bensin.

Kjør motoren på starteren uten plugg i til det ikke kommer mer bensin ut, så er det tørt og fint i forbrenningskammeret igjen.

Registerkjedet skal være helt stramt.

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 28 Aug 2015, 21:11
koda1987
Registerkjedet er helt stramt. Satte fingeren på plugghullet å virket som det var bra komp.

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 28 Aug 2015, 21:13
koda1987
Kommer forresten ikke bensin ut av plugghullet.

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 30 Aug 2015, 16:33
Håkon
trodde du hadde helt bensin nedi jeg?

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 30 Aug 2015, 21:30
koda1987
Jepp tok oppi en liten kork, å dro den ei stund på starteren. Det hørtes ut som den skulle starte men det gjorde den ikke. Det smalt bare godt i potta.

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 30 Aug 2015, 21:31
koda1987
Å har dratt den på starteren etterpå uten plugg, å det kom ikke ut noe bensin.

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 31 Aug 2015, 11:00
2mhaaland
Smeller det i potta er nok tenninga feil. Drar du den på starteren uten at den starter og pluggen er like tørr får den ikkje bensin. Sjekk ventilklaring og tenningstidspunkt.

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 31 Aug 2015, 14:00
koda1987
Hvor sjekker man ventilklaring? Det sitter 1 rundt skrulokk på hver side av toppen på sylinderen. Og et anna deksel der man ser toppen av det kjede.

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 31 Aug 2015, 14:57
2mhaaland
Det lokket som sitter fremme over eksosrøret er nok til eksosventilen og den bak til innsugsventilen. Du tar dissr av, så tar du ut pluggen og dreier stempelet til kompresjonstakten. Når stempelet er nesten på topp skal armene på ventilene på hver side være mulig å bevege. Om ikkje må du justere klaringen på ventilene i henhold til specifikasjonene i servicemanualen. Om du ikkje har desse opplysningene så finn du dei sikkert på nett.

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 31 Aug 2015, 16:03
koda1987
Jeg tok av de lokkene, å løsnet den lille mutteren som sitter på hver men den sitter fortsatt fast

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 31 Aug 2015, 18:19
2mhaaland
Du må ikkje løsne låsemutteren på ventilarmen uten at du skal justere klaringa på ventilene. Om du har rotert motoren med pluggen ute til tenningspunktet slik eg forklarte skal det være klaring på begge ventilarmene og dermed skal du kunne kjenne dette om du kjenner på dei.


Sent fra min D6603 via Tapatalk

Re: Breeze 125

InnleggSkrevet: 08 Sep 2015, 11:57
koda1987
Har skrudd av lokket å kjent om det er klaring. Det var god klaring på begge to. Kjentes ut som det var god klaring uansett åssen stempelet stod