Yamaha Raptor 350R

Hei!
Kjørt 350'n min nå i 2 uker, og er storfornøyd med den. Ekstra gøy i går da det sprutregna her på østlandet, og det gikk an å ligge bredt i hver sving :D Litt skummelt dog i 100+ på E6, men alt gikk bra heldigvis. Spm ang selve maskina: per dags tid viser speedo 127, dvs reell fart 110 (org. dreving), og det er levbart men kunne gjerne hatt høyere toppfart. Ble anbefalt av Yamaha Vinterbro å gå opp til 16T for å få ned turtall på topp og spare drivstoff, så regner med dere som har noen innspill mener dette er greit? Min har bare 10 hk i vognkortet, aner ikke om dette er gjort no med, men skrua bak tommelgassen er nesten 11 mm ute, som det står i brukerhåndboka at ikke skal mer, så her er det ikke mye å hente tror jeg. Eller så var det snakk om denne plastgreia bak forgasserlokket på siden som måtte fjernes, men dette gjør jo kun av jeg har ca 3mm igjen på tommelgassen. Men hvordan får de ATV'ene jeg har sett på nettet, samme som min, mellom 30-40 hk??? Sitter det noen plombe i org. anlegget eller har disse gått på med GYT-R potte, dysekit og powerfilter? Og hvis jeg mener nå at min har temmelig greit bunndrag, hvordan vil den da gå med 30 hk mer? =P Og litt smak og behag på hjul her, må ha meg noen gatedekk før jeg sliter ut knastene, hva anbefales av felgdim og bredde foran og bak? Har btw fjerna DB-killern oxo, for litt extra buldring og ettertenning :D
Og så har jeg samme greie med ettermontert senterlys på min, med org. lysa kobla ut. Hvordan skal jeg få kobla opp de org. lysa så jeg får fjerna den stygge lyskasteren i midten? =P
Takker for alle svar som er til hjelp =)
Kjørt 350'n min nå i 2 uker, og er storfornøyd med den. Ekstra gøy i går da det sprutregna her på østlandet, og det gikk an å ligge bredt i hver sving :D Litt skummelt dog i 100+ på E6, men alt gikk bra heldigvis. Spm ang selve maskina: per dags tid viser speedo 127, dvs reell fart 110 (org. dreving), og det er levbart men kunne gjerne hatt høyere toppfart. Ble anbefalt av Yamaha Vinterbro å gå opp til 16T for å få ned turtall på topp og spare drivstoff, så regner med dere som har noen innspill mener dette er greit? Min har bare 10 hk i vognkortet, aner ikke om dette er gjort no med, men skrua bak tommelgassen er nesten 11 mm ute, som det står i brukerhåndboka at ikke skal mer, så her er det ikke mye å hente tror jeg. Eller så var det snakk om denne plastgreia bak forgasserlokket på siden som måtte fjernes, men dette gjør jo kun av jeg har ca 3mm igjen på tommelgassen. Men hvordan får de ATV'ene jeg har sett på nettet, samme som min, mellom 30-40 hk??? Sitter det noen plombe i org. anlegget eller har disse gått på med GYT-R potte, dysekit og powerfilter? Og hvis jeg mener nå at min har temmelig greit bunndrag, hvordan vil den da gå med 30 hk mer? =P Og litt smak og behag på hjul her, må ha meg noen gatedekk før jeg sliter ut knastene, hva anbefales av felgdim og bredde foran og bak? Har btw fjerna DB-killern oxo, for litt extra buldring og ettertenning :D
Og så har jeg samme greie med ettermontert senterlys på min, med org. lysa kobla ut. Hvordan skal jeg få kobla opp de org. lysa så jeg får fjerna den stygge lyskasteren i midten? =P
Takker for alle svar som er til hjelp =)