[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - 07 raptor mulig clutch problem

07 raptor mulig clutch problem

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

07 raptor mulig clutch problem

Innlegg AndersB » 06 Nov 2011, 14:52

Kjøpte nylig en 07 raptor hos en venn. Problemet mitt er at jeg tror clutchen min begynner å bli ganske dårlig. Tror det kan skyldes at forrige eier brukte clutchen når han skulle steile. Har flere eksempel på at clutchen kan vere dorlig: Når den står i reverse og jeg rygger, og da tar inn cluchen fortsetter den litt bakover akkurat som om clutchen fortsat er ute. Det klakker også en del når jeg står i ro og setter den i gir, og når jeg skal gire ned. Har også problem med å sette den i fri av og til fordi gear pedalen er så har at jeg må presse med makt og da klakker den bare seg hard i 2 gir. Har og ofte problem med å sette den fra framover til revers og omvendt. Er clutchen ødelagt eller er det noen justeringer jeg kan gjøre?

Tusen takk for alle svar!
AndersB
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 30 Mai 2010, 18:52

Re: 07 raptor mulig clutch problem

Innlegg bonde » 07 Nov 2011, 19:10

det høres mer ut såm åm atte du må justera vaieren ,,,virka så ann e innkobla heila tiå.det trur eg..beste måten å testa det ut på e å jii gass på asvalt sånn att det blir motstand,viss motoren ruser seg åpp istedet får å akslerera då e klutsjen svak,,så du trenge nåkk bare justera vaieren litt stramare nere på motoren så får du ann i fri..viss du forsto!!!
bonde
450R
 
Innlegg: 230
Registrert: 28 Apr 2011, 14:45
Stolt fører av:

Re: 07 raptor mulig clutch problem

Innlegg AndersB » 07 Nov 2011, 23:02

Tusen takk! tror jeg forstod :)
AndersB
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 30 Mai 2010, 18:52

Re: 07 raptor mulig clutch problem

Innlegg bonde » 19 Nov 2011, 18:29

blei det bra!!!?
bonde
450R
 
Innlegg: 230
Registrert: 28 Apr 2011, 14:45
Stolt fører av:

Re: 07 raptor mulig clutch problem

Innlegg AndersB » 20 Nov 2011, 22:03

njaa, tenkte over det litt, og det hjelper vell ikke å stramme vaieren for da blir jo den halveis innaktiv hele tiden, men vist jeg slakker den får jeg jo ikke dra clutchen langt nokk og da klakker den jo i gira like vell?

Men nå har jeg også fått et annet problem, for den slokker nå jeg kjører, den bare dabber av når jeg gir gass. men når jeg har den på reserve tank går den som normalt...? den er ikke nesten tom for bensin.
AndersB
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 30 Mai 2010, 18:52

Re: 07 raptor mulig clutch problem

Innlegg bonde » 23 Nov 2011, 19:44

nei an blir jo ikkje halveis innaktiv,ann blir sånn ann ska var,e vell forige eigar så har justert!!kan vara vatn i tanken!!
bonde
450R
 
Innlegg: 230
Registrert: 28 Apr 2011, 14:45
Stolt fører av:

Re: 07 raptor mulig clutch problem

Innlegg matabjeff » 28 Nov 2011, 04:32

hva har du funnet ut ang dabbingen ? har samme problem med en 09 modell.
matabjeff
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 18 Sep 2011, 13:01
Stolt fører av:


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest