[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Rensing, shining raptor 350

Rensing, shining raptor 350

Raptor, Grizzly, Big Bear, Banshee...

Rensing, shining raptor 350

Innlegg AndersB » 27 Des 2012, 19:57

var usikker på hvor jeg skulle legge denne posten, så jeg posta den her siden det er en yamaha.

Jeg har en hvit raptor 350 fra 2007 som begynner å få en god del riper, svarte streker osv.. Hva mener dere er den beste måten å "fikse" dette, få den fin igjen? :)
Er også en sprekk som går fra under salen til litt ut på baksjermen, Noen måte å reparere sprekken, og/eller sjule den så den ikke er så synlig :) ? Tusen takk for svar!
AndersB
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 30 Mai 2010, 18:52

Re: Rensing, shining raptor 350

Innlegg smaug » 28 Des 2012, 13:17

Riper kan fjernes med en varmepistol. Er vel unødvendig å skrive at man må være forsiktig. Tanken er at varmen glassere plasten og skaper en glatt overflate. En runde med wd40 etterpå gjør susen. Sprekker er vanskelig å skjule noe særlig. Ofte blir det bare mer synlig med triksing. Bor et pent lite hull i enden av sprekken slik at det ikke sprekker så lett videre og strips her og der for å holde det sammen er det beste tipset fra meg.

Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Rensing, shining raptor 350

Innlegg AndersB » 28 Des 2012, 14:49

Tusen takk! :) hvorfor skal jeg ha på WD40 ?

Hva med fjerning av svarte streker? en bra framgangsmåte å få fjernet desse og få plastikken hvit å fin igjenn :) ?
AndersB
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 30 Mai 2010, 18:52

Re: Rensing, shining raptor 350

Innlegg #3grina`n » 28 Des 2012, 15:31

jif skurekrem er helt rå til å fjerne merker i plastikk, pluss å shine opp igjen hvis plastikken er matt. påføres og bruk sirkelbevegelser med en klut/fille.
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI
 
Innlegg: 918
Registrert: 29 Feb 2008, 21:42
Bosted: hadeland/mylla

Re: Rensing, shining raptor 350

Innlegg smaug » 28 Des 2012, 16:00

Wd40 er veldig bra på å løsne opp gammel morro. Jif har jeg ikke prøvd men funker sikkert det også.

Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Rensing, shining raptor 350

Innlegg Turbotralte » 29 Des 2012, 00:47

Har selv brukt forskjellige typer rubbing og en polermaskin med godt resultat på riper. Det er mange som driver med plastsveising, ikke så vrient og få til selv heller med rett verktøy. Se youtube og repair motorcycle fairing eller lignende.

wd40 er veldig kjekk og ha i arsenalet for rengjøring, samme gjelder også renset parafin. For skikkelig hardfør drit er det utrolig hva bremserens kan utføre. Bare vær forsiktig med hvor du bruker det.
Det er mye mer morro og kjøre raskt med ett tregt kjøretøy enn tregt med ett raskt kjøretøy.
Turbotralte
450R
 
Innlegg: 240
Registrert: 22 Jul 2010, 13:14
Bosted: Bergen

Re: Rensing, shining raptor 350

Innlegg AndersB » 29 Des 2012, 15:55

Tusen takk for kjempe svar! :)

Hva med 2 komponents plastsveise lim fra biltema? Skjærer en fuge i sprekken og legger limen nedi ? http://biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/O ... ng-362444/

Hvordan er det med fremgangsmåte med polering? først skal jeg vel vaske atv'en med avfetting og kansje bilsjampo eller noe? og så hvordan skal jeg så gå videre? :)
AndersB
50ccm
 
Innlegg: 11
Registrert: 30 Mai 2010, 18:52

Re: Rensing, shining raptor 350

Innlegg smaug » 29 Des 2012, 16:33

Tingen med plastsveis er at fyllmaterialet må matche plasten man skal sveise. Er plasten litt tynn vil det ikke bli usynelig heller derfor det jeg skrev tidligere om sånn triks i ludo. Min erfaring er at det ikke blir noe særlig pent. Lim er det som kanskje blir penest men da hadde jeg tatt en titt på Loctite sine sider og funnet hvilken lim som er ideelt for den plasttypen du har. PP og PU plast er vanskelig å lime og krever ofte litt spesielle saker med buffer og/eller primer for at det skal sitte skikkelig. Hva koster ny plast til disse syklene fra feks USA?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til Yamaha

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester