[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 479: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 123: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 123: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 123: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 123: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 123: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 123: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Erfaringer med forhandlere/service rundt om i landet ?

Erfaringer med forhandlere/service rundt om i landet ?

Det finnes mange forhandlere der ute. Her rises og roses det.

"Useriøse innlegg vil bli slettet"

Erfaringer med forhandlere/service rundt om i landet ?

Innlegg outlander800 » 30 Aug 2007, 17:55

Jeg hadde nettopp min Bombardier Outlander 800XT på service. Dem skulle ta 6000km servicen. Den servicen innebærer å bytte olje på motoren, gearkassa, diffen fremme å bak og bytte bremsevesken. Jeg forseglet skruene på alt jeg visste dem skulle skru på sykkelen med negllakk. Leverte inn sykkelen igår, å hentet den idag. Jeg har nettopp gått over sykkelen, å til min store forundring, så var negllakken faktisk IKKE brutt på mange av dem plassene jeg hadde hatt den på. Dem hadde ikke byttet olje på gearkassa, diffen fremme, å skiftet bremseveske Heller ikke den advarselen som kommer opp når en service nærmer seg var borte når jeg startet opp sykkelen. Noe som tyder på at dem ikke har koblet den opp til en datamaskin for å sjekke hvilke feilmld som jeg har fått opp i displayet noen ganger. Har nevnt dette til dem gjentatte ganger, å dem lovet å se på dette å. Disse feilmld er som følger: "NO EPC CONNECTION" ( Da denne kom opp, forsvant all info ifra speedometeret, så rett å slett ut som om at sykkelen var av ), og "CHECK ENGINE" ( Da kom det røde varsellyset opp i displayet, men forsvant etter jeg skrudde av og på sykkelen )

Jeg spurte når jeg var innom å betalte idag hva dem hadde gjort, å fikk da til svar at dem hadde byttet olje i diffen fremme å bak, motorolje, bremseveske å gearolje! Betalte for dette å.

Må vel seriøst ta en telefon nedover til Tr.Heim å ta en prat med importøren imorgen. Dette er jo fan ikke holdbart! Når en forhandler står å smiler å tar imot pengene den dagen man handler en sykkel, å totalt driter i deg den dagen kommer at man skal ha service osv er dem jo fan ikke vært en dritt. Dem skulle jo seriøst ha vært pisket med en flisete stålwire på pungen!


Er det noen andre som har vært plaget med forhandlerne rundt om i landet ?
outlander800
150ccm
 
Innlegg: 35
Registrert: 01 Jul 2007, 13:05
Bosted: Bodø, norge

Innlegg :-) » 30 Aug 2007, 18:19

Hvis dette er tilfelle hadde jeg tatt en alvorlig prat med dem. Du har betalt for en vare/tjeneste som du ikke har fått. En snakk med importøren pr i dag hjelper vel lite, så ta en prat med de på verkstedet eller han som solgte deg sykkelen. Regner ikke med at de ønsker dårlig omtale av seg selv i distriktet. Det taper de mer på enn hva en service koster....

PS! Har vært over samme selv, men ikke hos en CanAm forhandler.

Hjelper ikke en samtale med forhandler så bør du gå til forbruker kontoret med saken.
:-)
 

Innlegg op » 31 Aug 2007, 10:13

BRP importøren i Tr.heim er hyggelige å snakke med. De besvarer faktisk kundespørsmål utenom forhandler .. og det skal de ha ros for!
Vet om mange leverandører som grynter og kaster på røret om en ringer på mange andre områder..

Var jeg deg, ville jeg tatt med meg ATVen min til verkstedet igjen og tatt en runde med dem. Det er lov å være litt diplomatisk og spørre litt rundt seg før man brummer alt for mye, for det kan ha vært en missforståelse eller noe selvfølgelig. Men hvis de ikke tar en saklig kundeklage - så snakk med BRP så de vet om det. BRP er veldig salgsfokuserte og kommer nok til å ta tak i en sak som kan skade deres omdømme slik jeg har oppfattet dem.

Hvor bor du ca? ..kanskje det går ann å bruke en annen forhandler som er BRP godkjent?

Jeg bor i Hamar området og bruker Motorspeed på Lillehammer. Er veldig godt fornøyd med dem. De skrur mye BRP(Snøskuter/ATV)..

Er det langt til neste forhandler, så står det hvordan du skal skifte gearolje i manualen som følger med. En helt kurant sak. Det er viktigere å få det gjort, enn å ødelegge ATV'en fordi verkstedet er slappe.. Du blir jo uansett sittende igjen med alle problemene, selv om kanskje de må betale for et ev. havari pga. vanskjøtte av service.

Ellers så hadde jeg ikke vært så skremt var jeg deg, for det er lite som ryker på de Outlanderene. Men bytte olje, det _må_ de jo ikke slurve på!


/op
op
400ccm
 
Innlegg: 119
Registrert: 22 Apr 2007, 21:23
Bosted: Askim

Innlegg op » 31 Aug 2007, 10:17

Gratulerer med 6000km forresten!

Har ikke kommet lengre enn til ca. 4300km selv på min Renegade ;)

Hadde du noen service mellom 3000km og 6000km? Jeg bare lurer på om det er noe på 4500km som jeg burde gjort? I serviceboka er det i hvert fall hopp ifra 3000 til 6000 .. så regner vel med at det er greit. Har bare etterfyllt med fett i alle smøre nipler i mellomtiden. Den bakakselen trenger fett hver 30 mil ser det ut som. Men -- det er fort gjort med pressa i garasjen før en kjøretur..


/op
op
400ccm
 
Innlegg: 119
Registrert: 22 Apr 2007, 21:23
Bosted: Askim

Innlegg okelbo » 31 Aug 2007, 14:05

Etter min menig så betaler vi såpass for disse syklende våres at vi kan forlange og forvente at en seriøs forhandler ikke kødder med servisen som vi betaler for !!!!
Legg ut navnet på forhandelen / verkstedet så andre kan styre klar disse useriøse.
Dette går faen meg ikke akseptabelt !!!!!!!!
:evil: :evil: :evil:
Yamaha Wolverine 700
Yamaha Wolverine X2

http://www.arendal-atv.com
Brukerens avatar
okelbo
Renovasjons sjef
 
Innlegg: 329
Registrert: 02 Mar 2007, 22:16
Bosted: Vegårshei

Innlegg 800renegade » 01 Sep 2007, 12:06

tja da kan vel jeg hive meg på med denne:

kjøpte renegade i april tror jeg det var, og i juli skulle vi til piteå på dragrace,tenkte på å ta en tur på sykkelen min,det skulle jo gå fint tenkte jeg :?
vi var på tur hjem den 15 juli og 5 mil fra piteå mot norge kom det plutselig et smell fra sykkelen i 90 km/t....trodde det var reima som røyk men den gang ei.
til min store forundring hang mellomakslingen ned,var bare fast i variatorkrysset, den hadde kommet seg ut at det bakerste krysset på noe vis men klarer ikke å forstå hvordan dette har gått til. etter min mening var det ikke brudd på akslingen fordi den var helt rett.
men da var det bare å få fraktet sykkelen til norge på noe vis og få den på verksted.
vel hjemme i bodø var det bare å hive seg på telefonen til forhandler og informere om hva som hadde skjedd og høre når dem kunne ordne den!

pga ferieavvikling kunne dem ikke ta sykkelen min med det samme og skulle få beskjed når jeg kunne komme med den.
i 2 uker sto den hjemme hos meg på henger før jeg kunne levere den inn og der ble den stående.
idag er det 1 september og jeg har ennå ikke fått sykkelen.
fikk en telefon igår med informasjon på hva som var gjort og sånn men da fikk jeg også vite at denne reperasjonen ikke ville bli dekket av garantien!!!!???

sykkelen min var ca 3 måneder gammel når jeg fikk feil på den, var gått rundt 360 mil og får ikke dette på garantien???!!!
får meg til å undre på hvor lenge drivverk egentlig er ment å holde og hva garantien egentlig dekker!?

ut i fra loggføringen som kom opp på pc når sykkelen ble koblet til fikk jeg høre at den var kjørt hardt, sykkelen hadde gått på rundt 6 og over 6 tusen rpm over lengre tid.
man skulle da tro sykkelen var bygget for å bli brukt, høres for meg ut som det er en form for hastighetbegrensning ut i fra loggen.
hadde kjørt på vei fra bodø til piteå i hastighet oppmot 110.

venter ennå på svar på hvorfor skadene ikke kommer under garanti og ikke minst venter jeg ENNÅ på sykkelen!! :evil: :evil: :evil:
800renegade
80ccm
 
Innlegg: 16
Registrert: 01 Sep 2007, 11:32
Bosted: bodø

Innlegg op » 01 Sep 2007, 14:44

Jeg synes det høres ut som om forhandleren prøver seg på en spansk en. Det er ikke kontinuerlig logging av turtall på Renegade EFI'en.. Antagelig har de sett at "sperra" di er ute og prøver å vri seg unna. EFI systemet gir feilmeldinger som kan logges, men da må sykkelen din ha overopphetet eller liknende. (Be om å få se utskriftene av loggen .. den har de ikke ;) )

Og: hvis turtallet er problemet, hvorfor var det da ikke motoren som røyk? ;) Akslingen er jo dimensjonert for full gass i original stand.
Det er samme varenummer på den akslingen i USA og her i Norge ;)

Uten at jeg skal anklage deg for noe: Antagelig har ikke bakakselen blitt fyllt opp med fett ofte nok(Bør fylle opp ca. hver 30-40 mil). Ta en tur til Biltema for å kjøpe fett-presse og så har forhandleren har syntetisk fett til ATVen. Krysset i drivakselen bak er det eneste punktet der jeg vanligvis behøver å fylle etter fett mellom servicene, hvis det ikke blir kjørt i vann..

Når du ligger i 80-90km/t på veien lenge, så synes jeg det virker som om fettet renner ut av krysset bak etter et par lange turer. Det har nok med temperatur å gjøre, for det samme skjer ikke foran i drivaksel-krysset.

Når jeg ser all den julingen som Renegade tåler på de amerikanske forum, så overrasker det meg at din drivaksel ikke holder med enn 3600km!

Hadde ikke du service på 300mil også?


/op
op
400ccm
 
Innlegg: 119
Registrert: 22 Apr 2007, 21:23
Bosted: Askim

Innlegg 800renegade » 01 Sep 2007, 15:02

det er ikke bakakslingen som er røket men mellomakselen.
men ser ikke ut som akselen har brudd men bare hoppet ut at det bakeste krysset?
begge kryssene var iorden men det fremste krysset ble dåli når akslingen hang ned og gikk rundt i 90 km/t.
skal spørre om loggen eller hvor nå dem henter info.
men turtall har lite med dette å gjøre men akslingene skal tåli mye da! skal prøve å legge ut bilde av det.
dem skulle ta service på sykkel samtidig som rep av skadene

og kåpa over potta bake er begynt å smelte. :(
Sist endret av 800renegade den 01 Sep 2007, 15:03, endret 1 gang
800renegade
80ccm
 
Innlegg: 16
Registrert: 01 Sep 2007, 11:32
Bosted: bodø

Innlegg op » 01 Sep 2007, 15:02

Jeg mener jeg har en URL til ett sted der du kan kjøpe delene rett fra USA.
Du kunne jo kjøpt deler og fikset problemet selv?

Jeg tror faktisk jeg har manual til Outlander 800 som pdf ett sted også. tror det er likt bak der som den på Renegade..
(Er ikke hjemme nå)..


Hvis de skal ha tusenvis av kroner så er det jo lov å prøve mener jeg..
Det viktigste er jo å ikke "klå" på motoren slik at du beholder garantien på den. Resten fikser du jo selv? Litt usikker på hvor mye spesialverktøy som skal til?


/op
op
400ccm
 
Innlegg: 119
Registrert: 22 Apr 2007, 21:23
Bosted: Askim

Innlegg op » 01 Sep 2007, 15:05

Sist endret av op den 01 Sep 2007, 15:08, endret 1 gang
op
400ccm
 
Innlegg: 119
Registrert: 22 Apr 2007, 21:23
Bosted: Askim

Innlegg 800renegade » 01 Sep 2007, 15:07

800renegade
80ccm
 
Innlegg: 16
Registrert: 01 Sep 2007, 11:32
Bosted: bodø

Innlegg op » 01 Sep 2007, 15:12

op
400ccm
 
Innlegg: 119
Registrert: 22 Apr 2007, 21:23
Bosted: Askim

Innlegg 800renegade » 01 Sep 2007, 18:24

800renegade
80ccm
 
Innlegg: 16
Registrert: 01 Sep 2007, 11:32
Bosted: bodø

Innlegg op » 01 Sep 2007, 21:05

op
400ccm
 
Innlegg: 119
Registrert: 22 Apr 2007, 21:23
Bosted: Askim

Innlegg 800renegade » 01 Sep 2007, 21:16

800renegade
80ccm
 
Innlegg: 16
Registrert: 01 Sep 2007, 11:32
Bosted: bodø

Neste

Gå til Erfaringer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester