Biltunet & Autoshop Voss holder ikke mål

Det finnes mange forhandlere der ute. Her rises og roses det.

"Useriøse innlegg vil bli slettet"

Biltunet & Autoshop Voss holder ikke mål

Innlegg E.F.I » 01 Sep 2010, 16:56

Skal skrive dette på vegne av både meg selv og noen til som har endel felles erfaringer med det firmaet.

La meg først slå fast at det er endel hyggelige personer som jobber der og ikke fortjener dårlig omtale.


To som jobber i Autoshop butikken har vært hyggelige og gjort sitt beste men har ikke hatt myndighet til å ta noen avgjørelser. Han jeg har kjøpt, blanko nøkkel, filter og olje av til min Polaris er også en mann som vet å gi service til sine kunder. De har mye å bidra med og er folk som gjør en god jobb. Synd at de ikke har høyere stillinger .

Men det er noe hakkendes gale med ledelsen og strukturen de har laget seg til der, ja det er regelrett en ukultur å la kunder gå for lut og kaldt vann i månedsvis.

Hadde lenge en stor tro på at endelig kunne vi få en stor og seriøs Polaris forhandler her i Hordaland også.

Når man bestiller varer og tjenester hos Biltunet Voss så skjer dette som jeg skal liste opp under..og disse punktene er felles for flere av oss kunder sin opplevelse og erfaring med dette firmaet.

* Selger kinavarer som de forespeiler kunden er produsert i den vestlige verden og dermed tar full pris for varene på den måten.

* Leverer varer som ikke holder mål.

* Utfører service der de tar betalt for reperasjoner som ikke engang er utført, det er alvorlig.

* Gir ingen kompensasjon for feil på varer og tjenester at kunden selv må bruke mye tid og penger på å gjentatte ganger måtte returnere med produktet...noen kjører 300 Km på en slik tur/retur.

* Ofte må kunden ringe og mase men får som regel beskjed om at den som kunne ha svart eller tatt en avgjørelse er på ferie eller hjemme den eller den uken.... dette skjer så ofte at det er rett og slett unormalt ofte.

* De som er på jobb er fratatt all myndighet til å ta egne avgjørelser.

* Det hele blir uten unntak alltid trenert av den ansvarlige med at han sier at de kan ikke finne løsninger mellom avdelingene på å gi meg et tilsvarende produkt til det jeg har kjøpt.

* I månedsvis skyldes det på leverandør og at leverandør må ha mer tid etc. Det holder ikke, da får de se ytil å få tak i et alternativ innen en uke og heller akseptere at de ikke tjener så godt på den handelen. Service til en uskyldig kunde er viktigere enn profitten.

* Ingen mekaniker der er så langt etter min erfaring skikket til å svare på litt mer spesifiserte spørsmål om Polaris eller tilbehør til disse.

Det går ikke an å drive butikk der en skalter og valter med kundens fritid og på en slik måte at kunden selv må holde en masse penger i varer kunden ikke får brukt, bare fordi de som er ansvarlige på Biltunet ikke har peiling på hva de selger av varer, tjenester , priser og dette med service etter at et produkt er solgt.

Anbefaler folk til å ikke handle der så lenge det drives så useriøst

Anbefaler folk som tenker Polaris til å benytte seg av Gules Mek, i Øystese Hordaland og ATV gården i Rogaland.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av: 2008 Polaris SportsMan X2 800 LE

slett

Innlegg torstein » 02 Sep 2010, 20:34

........
Sist endret av torstein den 06 Aug 2011, 00:22, endret 3 ganger.
torstein
150ccm
 
Innlegg: 33
Registrert: 12 Mar 2010, 22:28

Re: Biltunet & Autoshop Voss holder ikke mål

Innlegg E.F.I » 02 Sep 2010, 20:46

Det er spesielt på oppfølging av saker der det går ut over kunden at Biltunet Voss har dummet seg ut.
Som nevnt så er det fotfolk som jobber bak disken der som gjør en god jobb. Men desverre så har ikke de fått noen myndighet til å få komme med fornuftige løsninger.

Jeg kjøpte dekk og felger der i juni , for 9000,-... de kunne ikke leveres etter avtale spekker før tidligest i midten av denne måneden.

Jeg kansellerte handelen, krevde pengene igjen, noe jeg fikk, og bestilte dekk hos Norsk maskinutvikling som igjen leverer på ca. en ukes tid.

Opplever også Morten hos Norsk maskin utvikling som en mann som også har full peiling på det han driver med , også utifra samarbeid med atv folket.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av: 2008 Polaris SportsMan X2 800 LE

Re: Biltunet & Autoshop Voss holder ikke mål

Innlegg smaug » 02 Sep 2010, 21:50

At de ikke klarer å levere dekkene og betaler pengene tilbake, høres ikke ut som noe kjempe case imho. Egentlig en helt fair sak i min verden og ikke noe grunn til å drite ut noen akkurat. Kinavarer? Tenker du på den Polarisvinsjen "made in china"?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av: 17 Lynx Xtrim 850RE 59ES

Re: Biltunet & Autoshop Voss holder ikke mål

Innlegg E.F.I » 02 Sep 2010, 22:39

Det er snakk om flere saker med andre personer og maskiner også.

For min del så har jeg fått avtaler de har brutt hver gang. Jeg jobber 2 / 4...v i har laget avtaler på levering av varer reparert til jeg kommer hjem... jeg kommer hjem...får ingen beskjed , må ringe og spore opp folk hjemme og få lokale folk der til å ringe etter vedkommende... ved mange anledninger. Så får en kontakt... med svaret. Ops han dro på ferie....eller jeg har glemt hele dekkpakken....
Så går det en måned... ny avtale om at de skal fikse problemet mens jeg er på jobb to uker,.. det samme skjer igjen tre ganger og så er det gått 4 måneder uten varen er i orden og levert i henhold til salget.

Joda, til slutt så fikk jeg pengene tilbake. Da var saken kommet så langt at det måtte bli slik.

Denne kritikken kan gjerne gå på leverandøren av dekk og felger også.
Men mitt poeng er at det il tider har vært kjedelig å komme hjem og ikke en drit er blitt gjort overfor meg som kunde.

Du smaug kan gjerne si at en kunne hevet kjøpet og fått pengene igjen etter en tredjedel av denne tiden... kunne kanskje fått til det også.

Men her handler det om at jeg som kunde sier, ok en sjanse til da...ok en sjanse til da...ok en sjanse til da.... men til slutt sier jeg som kunde....Biltunet Voss klarer ihvertfall ikke selge dekk og felger i henhold til alle de avtalene vi gjorde.

Jeg bare spør, hvorfor klarer andre å holde det de leverer ?

Skriver ikke negativ kritikk om de som gjør en god jobb.

Jeg er en Frpèr...ikke en sosialist som tenker at byrokrati er ok så lenge kunden må betale prisen i ventetid og en masse titalls mil i frakt av varer som gjentatte ganger må inn til rep eller bytte av deler.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av: 2008 Polaris SportsMan X2 800 LE

Re: Biltunet & Autoshop Voss holder ikke mål

Innlegg E.F.I » 02 Sep 2010, 22:52

PS!
Kritikk er ment som en tilbakemelding der ethvertfirma kan bruke det som de vil, også til noe fornuftig dersom det er et forbedrngspotensiale der.

Klart at om Bilhuset Voss er flinke på feks. deler til Polaris, en annen del av firmaet, ja så skal jeg gjerne handle deler der.

Men foreløpig er det som omhandler dekk, felger og fra andre endel tekniske reperasjoner et området om de ikke klarer å yte professionelt nok.


Som jeg skrev... det er noen karer der som jeg synes gjør en kjempegod jobb
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av: 2008 Polaris SportsMan X2 800 LE

Re: Biltunet & Autoshop Voss holder ikke mål

Innlegg smaug » 06 Sep 2010, 13:56

E.F.I skrev:Det er snakk om flere saker med andre personer og maskiner også.

For min del så har jeg fått avtaler de har brutt hver gang. Jeg jobber 2 / 4...v i har laget avtaler på levering av varer reparert til jeg kommer hjem... jeg kommer hjem...får ingen beskjed , må ringe og spore opp folk hjemme og få lokale folk der til å ringe etter vedkommende... ved mange anledninger. Så får en kontakt... med svaret. Ops han dro på ferie....eller jeg har glemt hele dekkpakken....
Så går det en måned... ny avtale om at de skal fikse problemet mens jeg er på jobb to uker,.. det samme skjer igjen tre ganger og så er det gått 4 måneder uten varen er i orden og levert i henhold til salget.

Joda, til slutt så fikk jeg pengene tilbake. Da var saken kommet så langt at det måtte bli slik.

Denne kritikken kan gjerne gå på leverandøren av dekk og felger også.
Men mitt poeng er at det il tider har vært kjedelig å komme hjem og ikke en drit er blitt gjort overfor meg som kunde.

Du smaug kan gjerne si at en kunne hevet kjøpet og fått pengene igjen etter en tredjedel av denne tiden... kunne kanskje fått til det også.

Men her handler det om at jeg som kunde sier, ok en sjanse til da...ok en sjanse til da...ok en sjanse til da.... men til slutt sier jeg som kunde....Biltunet Voss klarer ihvertfall ikke selge dekk og felger i henhold til alle de avtalene vi gjorde.

Jeg bare spør, hvorfor klarer andre å holde det de leverer ?

Skriver ikke negativ kritikk om de som gjør en god jobb.

Jeg er en Frpèr...ikke en sosialist som tenker at byrokrati er ok så lenge kunden må betale prisen i ventetid og en masse titalls mil i frakt av varer som gjentatte ganger må inn til rep eller bytte av deler.
Joda ser den. Sånt er kjedelig og jeg vet godt hvor fort sesongen går når ting ikke er på plass første gangen.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av: 17 Lynx Xtrim 850RE 59ES

Re: Biltunet & Autoshop Voss holder ikke mål

Innlegg E.F.I » 06 Sep 2010, 21:15

Jeg håper at alle som vil være seriøse forhandlere innen atv verden kan bruke tilbakemeldinger her fra forumet / kunder til noe nyttig.

Det er klinkende klart ,som Gro sa det, at om Biltunet Voss skjerper seg på dette med service og tilgjengelighet til personer med myndighet innen normal arbeidstid, ja så skal det ikke koste meg noe å skrive positivt om ethvert firma som gjør sitt aller beste og får til en god kundebehandling.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av: 2008 Polaris SportsMan X2 800 LE

Re: Biltunet & Autoshop Voss holder ikke mål

Innlegg E.F.I » 05 Jan 2011, 15:35

Har fått info om at det har vært endel omorganisering slik at Polaris forhandleren på Voss har nå et nytt konsept med eget verksted og butikk nå.

Derfor er det vel riktig å påpeke at dekk og felg trøbbelet hovedsaklig var hos Autoshop som igjen ikke er Polaris forhandler selv om de ligger under samme tak.

Satser på at det blir et bra opplegg [oh yes]
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av: 2008 Polaris SportsMan X2 800 LE


Gå til Erfaringer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron