Side 1 av 2
Dyse?

Skrevet:
09 Mai 2011, 20:23
olepetter
Hei.
Jeg har en SMC Stinger 250. Han jeg kjøpte atv'en av har byttet til
powerfilter, men jeg vet ikke om han har byttet dyse. det står i en dyse som er merket
med *115*, og en dyse/skrue som er merket med *35*.
Så lurte jeg på hva instillingene skal være på lufttilførsel og bensintilførsel. Dette er en 4-takter med to forgassere, hvis det hjelper å vite;)
Må virkelig få atv'en igang no når finværet er kommet.
Tusen takk for svar
Re: Dyse?

Skrevet:
09 Mai 2011, 20:35
smaug
Ta deg en tur og klem skikkelig på, stopp motoren og ta ut begge pluggene og sjekke fargen. Er det lyse brun som sjokolademelk, går den for magert. Er pluggene litt mørke som melkesjokolade er de fine. For å da være sikker ville jeg tatt en lengere kjøretur på fullt og så sjekket pluggene på nytt.
Re: Dyse?

Skrevet:
09 Mai 2011, 21:13
olepetter
Problemet er at jeg ikke får den til å gå ordentlig, så jeg kan ikke kjøre med den.
får start på den, men det er noe instillinger som gjør at den ikke kan kjøres med. den kveles
når jeg gir full gass, men jeg må ha full choke og litt gass på for at den skal holde seg igang :S
Re: Dyse?

Skrevet:
10 Mai 2011, 09:11
smaug
Hmm da kan jeg med en gang si at du ikke trenger å tenke på dysene riktig enda fordi så stor forskjell er det ikke. Var det ikke en annen her inne som hadde mer eller mindre samme feilsymtomene mon tro? Tror konklusjonen ble at det var sprekker i noen vakumslanger til forgasseren eller noe sånt derfor, gå over alle gummislanger og gjerne bare bytt de for å ha gjort det.
Re: Dyse?

Skrevet:
10 Mai 2011, 18:18
olepetter
hehe, tror kanskje det kan være noe i det du sier ja ;)
Har gått over alle no, og hvertfall de som går fra bensintanken til forgasserne er
blitt ganske harde/stiv, og ser ut til å ha sprekker i seg :D
Er det dette som er løsningen så er sommeren min reddet :P
tusen takk for svar
Re: Dyse?

Skrevet:
11 Mai 2011, 06:09
gass
Re: Dyse?

Skrevet:
11 Mai 2011, 18:34
olepetter
ja, tennplugger og tennplugledninger er byttet, så nå gjenstår det å plukke fra hverandre forgasseren og få på nye slanger. men har hørt at man skal ligge forgasseren i en skål med bensin etter man har plukket den fra hverandre, stemmer dette, eller holder det med å blåse den rein? ;P
Re: Dyse?

Skrevet:
11 Mai 2011, 20:42
smaug
De tingene som setter seg fast inni forgasseren løses nok ikke opp av bensin ellers ville det vært borte sammen med problemet ditt. Trykkluft er din venn og bruk gjerne en slangebit som du kan koble inn alle plasser det lar seg gjør(bensinforsyning, lufteåpning osv) slik at du selv kan prøve å blåse litt med munnen for å være sikker på at alt er åpent.
Re: Dyse?

Skrevet:
11 Mai 2011, 21:33
olepetter
ja da satser vi på finvær i morgen slik at det går ann å skru litt på den ;)
Re: Dyse?

Skrevet:
12 Mai 2011, 08:11
olepetter
Hvor mange runder skal skruen til bensintilførsel ut, og hvor mange på lufteskruen?
Slik at jeg har den noelunde rett, så får jeg heller justere ut ifra det :)
takk for svar.
Re: Dyse?

Skrevet:
12 Mai 2011, 09:11
shortcut
Om det er slik at det står 2 stk keihin PTG forgassere på denne,
så skal hovedyse skal være 102, mens tomgang skal være 35 (orginalt)
Lufteskrue skal 1 3/4 ut +/- 1/2 runde.
Re: Dyse?

Skrevet:
15 Mai 2011, 18:40
olepetter
takk for svar shortcut.
hvor mange runder skal bensin/tomgangsskruen ut da?
Re: Dyse?

Skrevet:
15 Mai 2011, 20:41
shortcut
Re: Dyse?

Skrevet:
16 Mai 2011, 11:21
olepetter
ja da hadde det vært kjekt med turtallsmåler på den :P hehe.
jeg får bare prøve meg fram da.
Re: Dyse?

Skrevet:
16 Mai 2011, 12:35
olepetter
Må man forresten bytte tomgangsdysen også når det er byttet til powerfilter?
Det er Keihin PTG forgassere som står på den. Han jeg kjøpte den av har byttet hoveddyse (til 115)
Men jeg ser at det står i orginal tomgangsdyse 35.